www.pustomyty-rada.gov.ua

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
ДПІ у Пустомитівському районі

ДПІ

Друк

Порядок повернення громадянам коштів по податковій знижці

Нещодавно в приміщенні Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області відбулась зустріч начальника управління оподаткування податків і зборів з фізичних осіб Мочерада Ігоря Михайловича з платниками податків. На цій зустрічі Ігор Мочерад інформував про те, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року.

І.Мочерад зазначив, що відповідно до норм Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), розподіляються на дві категорії:

- особи, які зобов’язані подавати річну Декларацію;

- особи, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку.

Зазначив, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Підпунктом 166.1.1 п.166.1 ст.166 ПКУ встановлено, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Відповідно до п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній Декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Начальниу управління оподаткування податків і зборів з фізичних осіб нагадав, що Декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.

Відповідно до норм розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ оподаткування доходів фізичних осіб здійснюється за правилами, що діяли під час їх нарахування (виплати, надання) (п.п.164.1.1 п.164.1 ПКУ).

Таким чином, у Декларації зазначаються доходи, оподаткування яких здійснюється за правилами та ставками, що діяли у звітному 2016 році. Так само при застосуванні права на податкову знижку платник податків застосовує механізми та правила, які діяли протягом звітного (податкового) року.

Норма п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ щодо права на податкову знижку за витратами, понесеними для компенсації вартості платних послуг з лікування, відповідно до п.1 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, в якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування. На сьогодні такий закон не прийнято, а, отже, платники податків не мають право на отримання знижки відповідно до п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ.

Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої Декларації.

Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.

Підпунктом «в» п.176.1 ст.176 ПКУ передбачено, що на вимогу контролюючого органу та у межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у Декларації.

Таким чином, рішення щодо права платника податків на податкову знижку приймається на підставі перевірки Декларації.

Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних сіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Представники бізнесу, які були присутні на зустрічі, висловили вдячність Ігору Мочераду за надане роз’яснення.

Задекларуйте отриману спадщину – під час «круглого столу» в Галицькій ОДПІ!

Про це йшлося на зустрічі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Ігоря Мочерада на зустрічі з підприємцями. Так, Ігор Михайлович повідомив присутніх, що з 1 січня 2017 року розпочалась кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року.

Відповідно до норм Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), розподіляються на дві категорії:

- особи, які зобов’язані подавати річну Декларацію;

- особи, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку.

Пунктом 163.1 статті 163 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається, зокрема, дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ (п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164 ПКУ).

Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 розділу ІV ПКУ, якою встановлено декілька ставок для оподаткування доходів платника податку, одержаних у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу, а саме: нульова ставка, 5% та 18%.

Так, відповідно до п.п.174.2.2 п.174.2 ст.174 ПКУ вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5%, встановленою п.167.2 ст.167 ПКУ.

Підпунктом 14.1.263 п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

І.Мочерад нагадав, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) ПДФО до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину (п.174.3 ст.174 ПКУ).

Крім того, доходи, визначені статтею 163 ПКУ є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).

Ставка військового збору становить 1,5% об’єкта оподаткування, визначеного п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ (п.п.1.3 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).

Таким чином, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий громадянином (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується ПДФО за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Такі фізичні особи зобов’язані подати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси Декларацію за 2016 рік у термін не пізніше 3 травня 2017 року та сплатити нараховані ними самостійно податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору у термін не пізніше 31 липня 2017 року.

Звертаємо увагу, що фізичні особи – платники податків, які одержали дохід лише у вигляді об’єктів спадщини та сплатили ПДФО і військовий збір до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну Декларацію.

Також Ігор Мочерад розповів, що у «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис». В електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Звернув увагу, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Підприємці, які були присутні на зустрічі, подякували Ігорю Мочераду за надане фахове роз’яснення.

Щодо реєстрації платниками ПДВ установ та організацій, включених до Реєстру неприбуткових установ та організацій – в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ

Днями в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч заступника начальника – начальника відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка, ГДРІ сектору податків і зборів з юридичних осіб Сихівського відділення Галицької ОДПІ Цимбалістої Любові Стахівни з керівниками, головними бухгалтерами неприбуткових установ та організацій з питань роз’яснення змін до Податкового Кодексу України та обґрунтування доцільності внесення таких змін до установчих документів неприбуткових організацій.

Любов Стахівна поінформувала, що порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється статтями 180 – 183 розділу V Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233.

Звернула увагу, що коло осіб, які для цілей оподаткування ПДВ мають право або зобов’язані бути зареєстровані як платники податку, визначено у підпункті 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу I та пункті 180.1 статті 180 розділу V ПКУ.

Статтями 181 та 182 розділу V ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов’язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

Водночас будь-яких винятків та/або особливостей щодо реєстрації окремих категорій осіб платниками ПДВ чинним законодавством не передбачено.

Відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V ПКУ під обов’язкову реєстрацію як платника податку на додану вартість підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ, та звільнені від оподаткування ПДВ. При цьому обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.

Згідно з пунктами 183.1 та 183.2 статті 183 розділу V ПКУ для здійснення обов’язкової реєстрації як платника ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою №1-ПДВ (далі – Заява).

Отже, якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, які підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. грн., то така особа згідно з вимогами ПКУ повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням Заяву і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.

При цьому будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у випадках та в порядку, передбачених статтею 183 розділу V ПКУ, але не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника податку на додану вартість без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку (пункт 183.10 статті 183 розділу V ПКУ).

Л.Цимбаліста інформувала, що роз’яснення щодо реєстрації платниками ПДВ установ та організацій, включених до Реєстру неприбуткових установ та організацій, надано Державною фіскальною службою України у листі від 08.12.2016 №39203/7/99-99-12-02-17.

Учасники зустрічі отримали відповіді на питання, які виникали в ході її проведення та подякували Ігорю Лазорку за корисну інформацію.

Оподаткування дивідендів, нарахованих платником єдиного податку фізичним особам у 2017 році -

Про це йшлося на зустрічі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Мочерада на зустрічі з підприємцями. Так, Ігор Михайлович повідомив присутніх, що оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно з п.п.164.2.8 п.164.2 ст.164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи (крім зазначених у п.п.165.1.41 п.165.1 ст.165 ПКУ), до яких належать доходи, отримані у вигляді дивідендів.

Доходи у вигляді дивідендів оподатковуються відповідно до норм п.170.5 ст.170 ПКУ.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь дивідендів, крім випадків, зазначених у п.п.165.1.18 п.165.1 ст.165 ПКУ, є емітент корпоративних прав або за його дорученням інша особа, яка здійснює таке нарахування (п.п.170.5.1 п.170.5 ст.170 ПКУ ).

Будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб’єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів (п.п.170.5.2 п.170.5 ст.170 ПКУ).

Доходи, зазначені в п.170.5 ст.170 ПКУ, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставкою, визначеною п.п.167.5.1 та п.п.167.5.2 п.167.5 ст.167 ПКУ (п.п.170.5.4 п.170.5 ст.170 ПКУ ).

Згідно з п.п.167.5.1 п.167.5 ст.167 ПКУ ставку податку встановлено у розмірі 18 відсотків – для пасивних доходів, крім зазначених у п.п.167.5.2 п.167.5  ст.167 ПКУ).

Відповідно до п.п.167.5.2 п.167.5 ст.167 ПКУ ставку податку встановлено у розмірі 5 відсотків – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування).

Отже, дивіденди, нараховані платником єдиного податку фізичним особам у 2017 році з 01 січня 2017 року за періоди 2015-2016 років, оподатковуються за ставкою 18 відсотків.

Крім того, І.Мочерад зазначив, що відповідно до п.п.170.5.3 п.170.5 ст.170 ПКУ дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюються з метою оподаткування до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням та включенням суми виплат до складу витрат платника податку, тобто за ставкою 18 відсотків.

Інформував платників податків, що роз’яснення з цього приводу надано в листі Державної фіскальної служби України від 27.02.2017 №4055/6/99-99-13-02-03-15.

Підприємці, які були присутні на зустрічі, подякували Ігорю Мочераду за надане фахове роз’яснення.

Мінімальна заробітна плата – на контролі в Галицькій ОДПІ

Під час зустріч з одним із найбільших платників податків району начальник Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Олена Володимирівна Парубій інформувала, що з 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становить 3200 гривень.

«Мінімальна заробітна плата має важливе значення для українського ринку праці. Її в Україні традиційно розглядали як один із соціальних стандартів, а не як інструмент політики на ринку праці, що, серед іншого, покращує ринкові позиції працівників з низькою заробітною платою» - зазначила Олена Парубій.

На зустрічі Олена Парубій інформувала, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний внесок.

Роботодавець зобов’язаний:

- оформити працівника на роботі у встановленому порядку з першого дня виконання ним трудової функції;

- забезпечити достовірний облік виконаної працівником роботи;

- виплачуати заробітну плату працівникам регулярно не рідше двох разів на місяць.

Також Олена Парубій повідомила про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Присутні мали можливість безпосередньо звернутись до начальника інспекції та отримати відповіді на запитання, що їх цікавлять.

Актуальні зміни податкового законодавства під час «круглого столу» в Галицькій ОДПІ

Нещодавно в Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч з платниками податків за участі заступника начальника інспекції Романа Дидимуса. На початку заходу Роман Дидимус поінформував, що Законами України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», які набрали чинності з 01.01.2017, внесені законодавчі зміни, зокрема, з акцизного податку.

Так, продаж пального в ємностях до 2 л не вважається реалізацією пального. Для цілей оподаткування акцизним податком внесено зміни до визначення терміну «реалізація пального», відповідно до яких реалізацією пального не вважаються операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального у споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Таким чином, суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального у споживчій тарі ємністю до 2 л (включно) (крім виробників такого пального), не є платниками акцизного податку з реалізації пального та на них не поширюються норми ПКУ щодо реєстрації як платників акцизного податку з реалізації пального, складання та реєстрації акцизних накладних, обов’язковості подання декларації акцизного податку.

Р.Дидимус зазначив, що водночас підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктом 201, відповідно до якого:

- до осіб, які реалізують пальне в ємностях до 2 л, не застосовуються штрафні санкції за здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку, передбачені п.117.3 ст.117 ПКУ, та штрафні санкції за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, передбачені ст.1202 ПКУ;

- зазначені штрафні санкції не застосовуються з дати виникнення зобов’язання щодо реєстрації суб’єкта господарювання платником акцизного податку з реалізації пального або реєстрації акцизних накладних, розрахунків коригування.

Змінами, внесеними до п.231.1 ст.231 ПКУ, уточнено випадки, в яких акцизні накладні обов’язково складаються платниками податку на обсяги пального, зокрема:

- використаного для власного споживання;

- реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених ст.229 ПКУ, якою передбачено нульову ставку акцизного податку залежно від напрямів використання підакцизних товарів.

Також встановлено обов’язок виробника пального у споживчій тарі ємністю до 2 л (включно) складати акцизну накладну на обсяги такого пального.

Для пального, яке відвантажується на умовах, встановлених ст. 229 ПКУ:

- акцизні накладні можуть бути виписані в межах ліміту квот, встановлених Кабінетом Міністрів України для отримувачів такого пального (п.232.3 ст.232 ПКУ);

- у заявках на поповнення обсягу залишку пального сума акцизного податку не вказується, тобто для такого пального сума акцизного податку не є обов’язковим реквізитом такої заявки (п.п.«з» п.п.232.4.1 п.232.4 ст.232 ПКУ) і, відповідно, не потребує попереднього перерахування сума цього податку до бюджету.

Роздрібний акцизний податок з пального скасовано – акцизний податок з роздрібного продажу пального (0,042 євро за 1 л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС) перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.

Водночас на суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального та не є платниками акцизного податку з роздрібного продажу пального, продовжують поширюватися норми ПКУ щодо функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального (крім тих, які реалізують тільки пальне у ємностях до 2 л). Такі суб’єкти господарювання не заповнюють розділ ІІ додатка 6 до декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів».

Р.Дидимус звернув увагу, що зазначені норми поширюються лише на операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, здійснені після 01.01.2017.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Учасники зустрічі отримали відповіді на питання, які виникали в ході її проведення, та подякували Роману Дидимусу за корисну інформацію.

Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції – під час зустрічі в Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ

Заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Любов Михайлів на зустрічі з представниками бізнесу надала роз’яснення з питання застосування норм Закону України від 02.09.2014 №1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Любов Броніславівна інформувала, що Державна фіскальна служба України для однозначного тлумачення та застосування норм Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) надала роз’яснення з питання застосування норм Закону України від 02.09.2014 №1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон №1669), яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО).

Відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов’язаної зі збором та веденням обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), регулюються виключно Законом №2464.

Вичерпний перелік платників єдиного внеску встановлено статтею 4 Закону №2464.

Л.Михайлів звернула увагу, що платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок та подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, що визначені законодавством (пункти 1 та 4 частини другої статті 6 Закону №2464).

Порядок обчислення і сплати єдиного внеску передбачено статтею 9 Закону №2464.

Законом України від 24.12.2015 №911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону №1669, зокрема, виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону №1669, в якому скасовано норму, зазначену у пункті 94 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464, щодо звільнення від виконання обов’язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону №2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.

Таким чином, законодавством не передбачено особливих умов щодо виконання зобов’язань платниками єдиного внеску, які перебувають або перебували на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.

Наприкінці зустрічі Л.Михайлів наголосила, що своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист, зокрема, на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення тощо.

Приймання документів та видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

Про це розповіли на зустрічі яка відбулась в Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області керівництва інспекції з представниками бізнесу.

Відкриваючи захід, заступник начальника Галицької ОДПІ Роман Дидимус зазначив, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 28.02.2017 №150 (далі – Наказ №150) внесено зміни до наказу ДФС від 24.10.2014 №213 (далі – Наказ №213), яким затверджені Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (далі – Рекомендації).

Рекомендації розроблені відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями та визначають механізм приймання документів і видачі ліцензій на вид господарської діяльності – роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами (далі – ліцензії) у головних управліннях ДФС.

Роман Дидимус зазначив, що Наказом №150 внесено зміни до наступних розділів Рекомендацій:

«1. Загальні положення»;

«2. Порядок приймання документів»;

«3. Порядок розгляду та видачі документів».

Так, зокрема, уточнено, що у заявах про видачу ліцензій додатково зазначаються (п.2.2 розділу 2 Рекомендацій):

● адреса місця торгівлі;

● перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) (книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО)), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них:

- модель,

- модифікація,

- заводський номер,

- виробник,

- дата виготовлення;

● реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах ДФС.

Звернув увагу, що розгляд заяви про видачу ліцензії здійснює структурний підрозділ головного управління ДФС у такому порядку (п.3.2 розділу 3 Рекомендацій):

- перевіряє відповідність поданих документів законодавству України;

- здійснює перевірку фактичного надходження коштів за видачу ліцензії (дубліката) до бюджету;

- перевіряє відповідність поданих у заяві даних щодо РРО даним Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій;

- здійснює обстеження наявності місця торгівлі в новоствореного суб’єкта господарювання або новоствореного місця торгівлі, зазначеного у заяві (за наявності ризиків відсутності місця торгівлі);

- приймає рішення про видачу ліцензії (дубліката) або готує вмотивоване рішення про відмову у видачі ліцензії;

- проводить видачу ліцензії або дубліката;

- вносить відповідні дані до ліцензійного реєстру та направляє відомості до Єдиного ліцензійного реєстру.

Рішення про відмову у видачі ліцензії приймається у порядку, визначеному чинним законодавством, у разі (п.3.3 розділу 3 Рекомендацій):

- недостовірності даних у поданих заявником документах;

- невнесення плати за ліцензію;

- невідповідності розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи;

- невідповідності поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензується.

Платники податків, зареєстровані на територіях відповідних адміністративно-територіальних одиниць, мають можливість отримати у центрах обслуговування платників адміністративні послуги у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Р.Дидимус інформува, що Наказ №150 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/71536.html

На зустрічі учасники заходу підіймали проблемні питання, що потребують вирішення.

На завершення зустрічі Роман Дидимус відзначив, що представники фіскальної завжди відкриті до конструктивного діалогу.

Про розмір відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – під час круглого столу в Галицькій ОДПІ

Днями в Галицькій ОДП ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч начальника Галицької ОДПІ Парубій Олени Володимирівни з представниками бізнесу на тему: «Кампанія декларування – 2017. Електронні сервіси ДФС України. Розміру відрахувань до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу)».

Олена Володимирівна інформувала, що Державна фіскальна служба України у зв’язку з численними зверненнями платників щодо розміру відрахувань до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) повідомила наступне.

Правові основи управління об’єктами державної власності регулюються Законом України від 21.09.2006 №185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон №185).

О.Парубій зазначила, що статтею 111 Закону №185 встановлено, що державні унітарні підприємства та їх об’єднання зобов’язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України у розмірі не менше 30% у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Для забезпечення надходжень до державного бюджету відрахувань частини чистого прибутку з 01.01.2016 Урядом встановлено норматив відрахування частини чистого прибутку на рівні 75% (постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1156 (далі – Постанова №1156)).

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №933 (далі – Постанова №933), яка набрала чинності 15.12.2016, внесено зміни до пункту 1 Постанови №1156 щодо зменшення з 75% до 30% розміру відрахування частини чистого прибутку до державного бюджету для Державного концерну «Укроборонпром», його учасників, державних унітарних підприємств, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, які задіяні у розробленні, будівництві та ремонті озброєння, військової та спеціальної техніки та їх складових і є виконавцями державного оборонного замовлення.

Олена Парубій звернула увагу, що у листі Міністерства фінансів України від 26.01.2017 №31-24020-22-10/2171 (https://zakon.help/law/31-24020-22-10/2171/) зазначено, що розмір 30% відрахувань частини чистого прибутку (доходу) Державним концерном «Укроборонпром», його учасниками, державними унітарними підприємствами, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, які задіяні у розробленні, будівництві та ремонті озброєння, військової та спеціальної техніки та їх складових і є виконавцями державного оборонного замовлення, застосовується, починаючи з підсумків фінансово-господарської діяльності за 4-й квартал 2016 року.

Таким чином, розмір відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – 30% суб’єкти господарювання, передбачені Постановою №933, зобов’язані застосовувати, починаючи з підсумків фінансово-господарської діяльності за 4-й квартал 2016 року.

З метою правильного застосування розміру відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – 30%, суб’єкти господарювання, передбачені Постановою №933, у Розрахунку частини чистого прибутку (доходу) (далі – Розрахунок) за 2016 рік, форма якого затверджена наказом ДПА України від 16.05.2011 №285 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.05.2011 за №346/19381):

- у рядку 01 відображають чистий прибуток (дохід) за 4-й квартал 2016 року,

- у рядку 06 зазначається норматив відрахувань – 30%,

- рядок 08 не заповнюється.

О.Парубій звернула увагу, що відповідно до п.2 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138, частина чистого прибутку (доходу) сплачується до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності, у разі отримання суб’єктами господарювання, передбаченими Постановою №933, збитку за результатами діяльності за 9 місяців 2016 року, такий збиток зменшує частину чистого прибутку (доходу) за 4-й квартал 2016 року.

Олена Парубій підкреслила важливість проведення подібних заходів та зазначила: «Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм».

Актуальні зміни по податку на додану вартість податкові зміни – 2017

Днями в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка та ГДРІ сектору податків і зборів з юридичних осіб Сихівського відділення Галицької ОДПІ Цимбалістої Любові Стахівни з керівниками, головними бухгалтерами з питань роз’яснення змін у 2017 році з податку на додану вартість.

Любов Стахівна нагадала, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), який регламентує правила нарахування та сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ).

Законом внесено зміни у частині адміністрування ПДВ, зокрема:

- підпункт «і» пункту 201.1 статті 201 ПКУ викладено у новій редакції, відповідно до якої з 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;

- згідно з п.351 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, до 31.12.2017 не застосовуються штрафні санкції, передбачені пунктом 1201.3 статті 1201 ПКУ, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТЗЕД та/або коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;

- податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (п.201.10 ст.201 ПКУ);

- помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 статті 201 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (п.201.10 ст.201 ПКУ);

- збільшено до 365 днів строк реєстрації податкових накладних: платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в ЄРПН, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 ПКУ протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов’зань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН згідно з пунктом 201.16 цієї статті перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті (п.201.10 ст.201 ПКУ);

- відповідно до норм нового пункту 201.16 статті 201 ПКУ, який набирає чинності з 01.04.2017, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПКУ;

- згідно з п.57 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ період з 01.04.2017 до 01.07.2017 є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;

- рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН приймається та надсилається платнику податку протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 ст.201 (п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПКУ).

Платники подякували Ігорю Лазорку та Любові Стахівні за роз’яснення та отримані вичерпні відповіді на свої запитання.

Обговорювалися питання підсумків роботи агропромислового комплексу району за 2016 рік

Нещодавно у сесійній залі районної ради відбулася нарада за участю голови райдержадміністрації Володимира Говенка, його заступника Ігора Хруня, заступника начальника управління – начальника відділу виробництва сільськогосподарської продукції та розвитку сільських територій управління агропромислового розвитку райдержадміністрації Івана Гольця, керівників і бухгалтерів сільськогосподарських підприємств, установ та організацій району. Участь у нараді брали також керівники окремих служб району.

Обговорювалися питання підсумків роботи агропромислового комплексу району за 2016 рік та плани робіт на 2017 рік, поводження з пестицидами та агрохімікатами, роз’яснення земельного законодавства, роботи та функцій Держпродспоживлужби, податкового законодавства, грантових програм, трудового законодавства та питань, що пов’язані із порушенням не виплати заробітної плати та оформлень трудових відносин. Більш детально щодо питань трудових відносин розповіла інспектор держпраці Тетяна Гнатів. Степан Чумак розповів про можливості служби зайнятості, легалізацію трудових відносин, стажування у робототодавця, тимчасові роботи та компенсацію єдиного внеску. Іван Голець ознайомив присутніх із програмами розвитку АПК (районними, обласними, державними).

Також була присутня заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Любов Михайлів, яка зазначила: «Задля виявлення та подолання негативних явищ у сфері оплати праці фахівцями Пустомитівського відділення Гадлицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проводиться цілий комплекс заходів щодо підприємств, які мають заборгованість перед працівниками з виплати заробітної плати або виплачують її на рівні менше мінімального. А саме, в напрямі дотримання суб’єктами господарювання трудового та податкового законодавства при виплаті заробітної плати на постійній основі проводиться не лише широка масово-роз’яснювальна робота, а також індивідуальні зустрічі з керівниками підприємств та підприємцями».

Крім того, Любов Михайлів інформувала, що триває кампанія декларування доходів громадян отриманих у 2016 році. Всю необхідну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації про майновий стан і доходи можна отримати у Центрі обслуговування платників. Також, матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС у банері «Декларування доходів громадян».

Детінізація заробітної плати – на контролі в Галицькій ОДПІ ГУ Львівській області!

В Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулося засідання комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

Під час засідання розглянуто питання детінізації заробітної плати та проаналізовано роботу 24 суб’єктів господарювання, у яких середня заробітна плата за січень 2017 року була нижчою від законодавчо встановленої.

Із запрошеними підприємцями проведено роз’яснювальну роботу та доручено здійснювати виплату заробітної плати у розмірі не нижче 3200 грн.

Під час засідання Ігор Мочерад поінформував, що Законом України від 21 грудня 2016 року №1801-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено мінімальну заробітну плату у наступному розмірі:

- у місячному - 3200 гривень;

- у погодинному - 19,34 гривні.

Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць з 1 січня 2017 року становитиме 1544 гривень, з 1 травня – 1624 гривні, з 1 грудня – 1700 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

- дітей віком до 6 років: з 1 січня 2017 року - 1355 гривень, з 1 травня - 1426 гривень, з 1 грудня - 1492 гривні;

- дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2017 року - 1689 гривень, з 1 травня - 1777 гривень, з 1 грудня - 1860 гривень;

- працездатних осіб: з 1 січня 2017 року - 1600 гривень, з 1 травня - 1684 гривні, з 1 грудня - 1762 гривні;

- осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2017 року - 1247 гривень, з 1 травня - 1312 гривень, з 1 грудня - 1373 гривні.

Також звернув увагу, що розмір мінімальної заробітної плати впливає на розрахунок єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. З 1 січня 2017 року розмір мінімального страхового внеску складатиме 704,00 грн. (3200 грн. х 22%).

Крім того, зміниться максимальний розмір заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески. З 1 січня 2017 року він становитиме 40000 грн. (1600 х 25 прожиткових мінімумів).

«Рботодавець зобов’язаний:

- оформит працівника на роботі у встановленому порядку з першого дня виконання ним трудової функції;

- забезпечити достовірний облік виконаної працівником роботи;

- виплачувати заробітну плату працівникам регулярно не рідше двох разів на місяць» - наголосив Ігор Мочерад.

Повідомив платникам податків, що за порушення трудового законодавства чекають штрафи за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці та неналежне оформлення трудових відносин з працівниками а сааме:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

Нагадав, що триває кампанія декларування доходів за 2016 рік, розповів про сервіс «Електронний кабінет платника» який розміщено на веб-сайті ДФС України. Та зазначив, що з інструкцією щодо порядку отримання інформації про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи можна ознайомитись за адресою: http://lv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/287275.html

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

За результатами засідання робочою групою зобов’язано роботодавців дотримуватися норм чинного законодавства стосовно прав і гарантій найманих працівників.

В Галицькій районній адміністрації відбулось засідання робочої групи з питань легазілації виплати заробітної плати

Працівники податкових органів здійснюють упереджувальні заходи серед суб’єктів господарювання, які затримують виплату заробітної плати або виплачують її нижче встановленого законодавством мінімуму. Для цього керівників підприємств та підприємців запрошують на засідання робочої групи, на яких вивчаються причини, що створюють передумови для мінімізації заробітної плати та зменшення платежів до Пенсійного фонду, фондів соціального страхування та податку із заробітної плати.

У даному напрямку фахівці Галицької ОДПІ тісно співпрацюють з Галицькою районною адміністрацією. Так днями відбулось чергове засідання комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати за участі керівників територіальних органів виконавчої влади із платниками податків.

Під час комісії начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Ігор Мочерад особливу увагу керівників підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців звернув на обов’язковому оформленні трудових відносин із найманими працівниками, на недопущенні виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством рівень.

Також І.Мочерад інформував, що з 1 січня 2017 року статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3200 гривень.

Звернув увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Наголосив, що отримання заробітної плати в «конвертах» – це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівників, зокрема:

• права на відпустку, у т. ч. у зв’язку з вагітністю і пологами;

• права на оплату листка непрацездатності;

• права не працювати у вихідний чи святковий день;

• права на виплату вихідної допомоги при звільненні з роботи;

• права на призначення пенсійного забезпечення залежно від страхового стажу;

• права на збільшений розмір допомоги з безробіття відповідно до заробітку за останнім місцем роботи;

• права на допомогу у разі отримання травми на виробництві тощо

Ігор Мочерад повідомив про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі         32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

Нагадав, що триває кампанія декларування доходів за 2016 рік, розповів про сервіс «Електронний кабінет платника» який розміщено на веб-сайті ДФС України. Та зазначив, що з інструкцією щодо порядку отримання інформації про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи можна ознайомитись за адресою: http://lv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/287275.html

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

За результатами засідання робочою групою зобов’язано роботодавців дотримуватися норм чинного законодавства стосовно прав і гарантій найманих працівників.

Виплата заробітної плати та сплата єдиного внеску - обов’язок кожного працедавця!

Дянями в Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області відбулася зустріч заступника начальника - начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Ігоря Лазорка із платниками податків на тему: «Мінімальна заробітня плата у місячному розмірі становить 3200 гривень».

Відкриваючи захід Ігор Лазорко інформував, що Законом України „Про Державний бюджет України на 2017 рік” з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний внесок.

Роботодавець зобов’язаний:

- оформити працівника на роботі у встановленому порядку з першого дня виконання ним трудової функції;

- забезпечити достовірний облік виконаної працівником роботи;

- виплачуати заробітну плату працівникам регулярно не рідше двох разів на місяць.

Легалізація заробітної плати сьогодні актуальна з двох причин:

- збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, у т.ч. до Пенсійного фонду України;

- соціальні гарантії для найманих працівників, розмір яких залежить від тривалості страхового стажу.

На сьогодні мінімальний страховий стаж для призначення пенсії повинен становити не менше 15 років.

Для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного місяця з 1 січня 2017 року сплачена сума ЄСВ повинна бути не менше ніж 704 грн. (3200 грн. (мінімальна зарплата) х 22% (розмір ЄСВ)).

Якщо працівник отримує зарплату в «конверті» і роботодавець не сплачує із його зарплати ЄСВ, цей період не буде зарахований до страхового стажу найманого працівника, у зв’язку з чим розмір пенсії буде меншим.

Кожен найманий працівник має можливість контролювати нарахування йому заробітної плати зареєструвавшись на Веб-порталі Пенсійного фонду України та щомісячно перевіряти з якої заробітної плати сплачено ЄВ, яку тривалість страхового стажу йому зараховано. Таку інформацію він може отримати і безпосередньо в органах Пенсійного фонду України.

Слід пам’ятати, що повна виплата заробітної плати та сплата єдиного внеску - обов’язок кожного працедавця щодо забезпечення соціального захисту своїх працівників.

Також Ігор Лазорко повідомив про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Наприкінці зустрічі представники бізнесу зобов’язались дотримуватись вимог законодавства про працю.

Актуальні питання податкового законодавства під час «круглого столу» в Галицькій ОДПІ

Нещодавно в Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проведено зустріч з представниками бізнесу. Зустріч відбулась під головуванням начальника інспекції Олени Парубій. Тематикою зустрічі стало чи не найактуальніше питання для бізнесу, це операції з внесення учасником підприємства до статутного капіталу основних засобів є контрольованими

О.Парубій зазначила, що Державна фіскальна служба України у листі від 09.03.2017 №5898/7/99-99-14-01-02-17 «Про визнання операцій з внесення учасником підприємства до статутного капіталу основних засобів (обладнання) контрольованими» (далі – лист ДФС №5898) повідомила наступне.

Враховуючи те, що до статті 39 «Трансфертне ціноутворення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) було внесено зміни Законами України від 04.07.2013 №408-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», від 13.05.2014 №1260-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення» та від 28.12.2014 №72-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням» (далі – Закон №72), у 2013, 2014 та 2015 роках діяли різні вимоги до методології визнання господарських операцій контрольованими.

Так О.Парубій інформувала, що з 01.01.2015 Законом №72 змінено методологію та критерії визначення господарських операцій контрольованими. Відповідно до п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є господарські операції, що можуть впливати на об’єкт оподаткування платника податку (до 01.01.2017 – «впливають на об’єкт оподаткування платника податку»).

Таким чином, визначальною умовою для визнання операцій контрольованими є можливість впливу таких операцій на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків.

Водночас ПКУ не передбачено обмежень або застережень, в якому із періодів (звітному або наступних) цей вплив відбувається.

Операція зі збільшення статутного капіталу шляхом внесення учасником підприємства основних засобів враховується у складі витрат, починаючи з періоду нарахування амортизації таких основних засобів та впливає на фінансовий результат до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку та відповідно зменшує об’єкт оподаткування податком на прибуток.

Оскільки операції із збільшення статутного капіталу внеском учасника підприємства основних засобів (обладнання) впливають (можуть впливати) на формування об’єкта оподаткування податком на прибуток, такі операції з 01.01.2015 підпадають під визначення контрольованих відповідно до ст.39 ПКУ.

Зазначені операції мають бути відображені у Звіті про контрольовані операції у звітному періоді, в якому відбулася господарська операція з внесення учасником до статутного капіталу основних засобів (обладнання) на дату переходу права власності та/або на дату відображення у бухгалтерському обліку зарахування на баланс таких основних засобів (обладнання) (на рахунки Дт15/Дт10).

О.Парубій інформувала, що з листом №5898 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/listi-rozyasnennya/print-71566.html.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.

 

В.о.начальника Галицької ОДПІ

ГУ ДФС у Львівській області Дидимус Р.П.

 
Більше статтей...


Сторінка 9 з 193

Контакти:

Пустомитівська районна рада,
вул. М.Грушевського, 35, м. Пустомити,
Львівська обл., 81100.
тел. (03230) 4-12-56, 299-92-09,
факс: (03230) 4-27-57,

pustomyty.rada@gmail.com

pustomyty.rada

Районний часопис

PDF №20 від 20.05.2017р.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

Співпраця

РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА

11

УКРАЇНА

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Курс валют предоставлен сайтом kurs.com.ua

Погода в Пустомитах