www.pustomyty-rada.gov.ua

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
ДПІ у Пустомитівському районі

ДПІ

Друк

Галицька об’єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області

прозвітувала за девять місяців 2017 року

За девять місяців 2017 року платники Галицької ОДПІ сплатили понад 149 мільйонів гривень військового збору

За січень – вересень 2017 року суб’єкти господарювання Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплатили 149198,6 тис.грн. військового збору.

Галицька ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області нагадує: статтею 127 ПКУ передбачено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25% суми податку, що підлягає  нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Зазначені штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку та виправляється в наступних податкових періодах протягом  податкового (звітного) року згідно з нормами Кодексу.

Крім того, відповідно до ст.129 ПКУ у день настання строку погашення податкового зобов’язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента нараховується пеня.

Зокрема, пеня нараховується із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб. Притягнення до фінансової відповідальності платників податків за порушення законів з питань оподаткування, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не звільняє їх посадових осіб за наявності відповідних підстав від притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності.

Крім того, неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при  неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Зазначена норма передбачена ст.163 прим.

Платниками податків Галицької ОДПІ до Зведеного бюджету сплачено понад 153 мільйони гривень податку на прибуток

Станом на 01.10.2017 року суб’єктами господарювання Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплачено 153749,3 тис.грн. податку на прибуток до Зведеного бюджету.

До Державного бюджету надійшло податку на прибуток у сумі 137617,3 тис.гривень. До Місцевого бюджету надійшло податку на прибуток у сумі 16132,0 тис.гривень.

Галицька ОДПІ нагадує, що 15.08.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року ь           №592 «Про затвердження Порядку переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форми спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (далі – Постанова). Постанову опубліковано в газеті «Урядовий кур'єр» від 15.08.2017 № 151.

Відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) на період до 31 грудня 2021 року застосовується ставка нуль відсотків для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:

а) утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;

б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від п’яти до 20 осіб;

в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від п’яти до 50 осіб.

Постановою визначено, що платники податку на прибуток підприємств, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, і мають право застосовувати ставку податку 0 відсотків, за результатами кожного звітного (податкового) періоду складають спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подають її контролюючому органові у строк, встановлений Кодексом для річного звітного (податкового) періоду. Так, за 2017 рік її слід подати не пізніше 01 березня 2018 року.

У разі коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування ставки податку на прибуток підприємств 0 відсотків, платники податку подають контролюючому органові податкову декларацію із зазначеного податку в порядку, встановленому Кодексом.

Сплата єдиного внеску є обов’язком роботодавця

Галицька ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області нагадує, що з 01 січня 2017 року мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становить 3200,0 гривень. Таким чином, мінімальний страховий внесок становить 3200,0 грн. * 22% = 704,0 гривні.

Мінімальний страховий внесок - сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Для платників, віднесених до першої групи платників єдиного податку, ця сума не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску (352,0 грн.) із зарахуванням відповідних періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу, який обчислюється відповідно до статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», пропорційно до сплаченого єдиного внеску.

Галицька ОДПІ нагадує, що Законом України від 21 грудня 2016 року №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (далі – Закон №1801) визначено: прожитковий мінімум для працездатних осіб на 2017 рік: з 01 травня 2017 року – 1684,0 гривні.

Враховуючи розмір єдиного внеску (22%) та норми Закону №1801, максимальна величина бази нарахування єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність на 2017 рік становить: з 01 травня 2017 року – 42100,0 грн. (1684,0 х 25).

Якщо сума доходу (прибутку) на місяць перевищує цю суму, то єдиний внесок сплачується лише з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, яка встановлена законодавством, тобто максимальна сума єдиного внеску, яку необхідно сплатити фізичній особі – підприємцю та особі, яка провадить незалежну професійну діяльність, за 2017 рік складатиме: з 01 травня 2017 року – 9262,0 грн. (42100 х 22 відсотки).

За дев’ять місяців 2017 року суб’єкти підприємницької діяльності Галицької ОДПІ сплатили до бюджету                     понад 537 мільйонів гривень податку на додану вартість

За січень – вересень 2017 року суб’єкти підприємницької діяльності Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплатили до бюджету 537072,6 тис.гривень податку на додану вартість.

Крім того, станом на 01.10.2017 року платникам відшкодовано 142531,0 тис.грн. податку на додану вартість на розрахункові рахунки.

Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області нагадує, що податкові декларації з податку на додану вартість слід подавати з врахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 25.05.2016р. №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України».

Більш детально про внесені зміни до податкової декларації можна дізнатися у листі Державної фіскальної служби України від 22.07.2016р. №24830/7/99-99-15-03-02-17.

Галицька ОДПІ нагадує, що затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН

Пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).

СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за №753/30621 (далі – наказ), який набрав чинності 20.06.2017, з моменту оприлюднення в бюлетені «Офіційний вісник України» №48.

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності.

Крім цього, Наказом №567 затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Також з цієї дати набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566 «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» (далі – Наказ №566), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620. Наказ №566 оприлюднено одночасно з вище згаданим наказом в бюлетені «Офіційний вісник України» №48.

Наказом №566 затверджено Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України (далі – Порядок), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або відмову в такій реєстрації, та визначено засади діяльності такої комісії, а також права та обов'язки її членів.

Комісією, зокрема розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Кодексу, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації.

Підприємці Галицької ОДПІ, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевого бюджету

230 мільйонів гривень єдиного податку

Станом на 01.10.2017 року платниками Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплатили до місцевого бюджету 230894,7 тис.грн. єдиного податку.

Від юридичних осіб надійшло 43588,4 тис.грн.єдиного податку.

Фізичні особи-підприємці сплатили 185499,1  тис.грн. єдиного податку.

С/г товаровиробників 1807,2 тис.грн.

Галицька ОДПІ нагадує, що платники єдиного податку-юридичні особи за три квартали 2017 року повинні звітувати за новою формою декларації, затвердженою наказом Мінфіну від 19 червня 2015 року №578 (в редакції наказу Мінфіну від 17 березня 2017 року №369). Для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди, нові форми декларацій також слід використовувати з 01.10.2017 р.

Наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 №369 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578» (далі – Наказ №369), який вніс зміни до форми Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи), набув чинності 05.05.2017 року.

З огляду на зазначене нова форма Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) (в редакції Наказу №369) буде використовуватись юридичними особами – платниками єдиного податку третьої групи для складання звітності за три квартали 2017 року, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди починаючи з 01.10.2017.

Крім цього, слід зазначити, що базовим податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку I та II груп є календарний рік, тому нові форми декларацій будуть використовуватись платниками I та II груп – для складання звітності за 2017 рік – починаючи з 01.01.2018р.

До місцевого бюджету Галицької ОДПІ надійшло 26 мільйонів гривень податку на нерухоме майно

За січень – вересень 2017 року платники податків, які перебувають на обліку в Галицькій ОДПІ Головного управління          ДФС у Львівській області сплатили 25637,7тис.гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Галицька ОДПІ нагадує, що в 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити будуть надіслані платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок буде здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення рішення.

Останнім днем сплати податку припадає на 29 серпня.

За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.

З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 кв.м., квартирами площею понад 60 кв.м., або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень – рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погодиться з розрахунком податку або виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до фіскальних органів, за місцем реєстрації платника.

Останні, якщо є підстави, мають провести перерахунок суми податку і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

Надходження від платників податків Галицької ОДПІ за місця для паркування та туризм склали 5 мільйонів гривень

З початку 2017 року платниками Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплачено 5020,1 тис.грн. місцевих зборів (туристичного збору та збору за місця для паркування транспортних засобів).

Ставка туристичного збору складає 1 відсоток вартості проживання (за вирахуванням податку на додану вартість), до вартості не включаються харчування та інші послуги.

Платниками податків Галицької ОДПІ до Зведеного бюджету сплачено 1426 мільярд гривень

податку на доходи фізичних осіб

Платниками податків Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за дев’ять місяців 2017 року сплачено до Зведеного бюджету 1426944,6тис.гривень податку на доходи фізичних осіб.

Нагадуємо, що оподаткування доходів, зокрема у вигляді заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами, починаючи з 1 січня 2016 року здійснюється за ставкою 18 відсотків.

Згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» з 1 грудня 2016 року мінімальна заробітна плата становить 1600 гривень. Відповідно, розмір мінімального страхового внеску становитиме 352,00 грн. (1600 грн. х 22 відс.).

Також звертаємо увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи. Так, зокрема, передбачено зменшення обсягу декларації (зменшення кількості додатків з чотирьох до двох) та зміна порядку розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців.

Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року. Нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року.

До загального фонду Державного бюджету надійшло понад 36 мільйонів гривень ПДФО з доходу у вигляді процентів

Станом на 01.10.2017 року платники Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплатили до Державного бюджету 36341,7 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів.

Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області нагадує, що проценти на банківських рахунках оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків.

Ставка податку на доходи фізичних осіб на пасивні доходи до яких, зокрема, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок і проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках встановлюється у розмірі 18% до бази оподаткування.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

Отже, податковий агент із сум процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків утримує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, та перераховує дані суми податку до бюджету у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Оскільки до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді процентів, нарахований на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, то такий дохід оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%.

Зазначена норма передбачена п.167.1, пп.167.5.1, 167.5.3 ст.167, пп.170.4.1 ст.170 Податкового кодексу України.

До Зведеного бюджету платниками податків Галицької ОДПІ сплачено 974 мільйонів гривень акцизного податку

За січень – вересень 2017 року платники податків Галицької ОДПІ Головного управління у Львівській області, які реалізовують підакцизну продукцію, перерахували до місцевого бюджету 97084,3 тис.грн. акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів.

Платники податків, які виготовляють підакцизну продукцію, за січень – вересень 2017 року перерахували до загального фонду державного бюджету 876773,0тис.грн. акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів.

Нагадуємо, платники акцизного податку з роздрібної торгівлі алкоголем та пивом, тютюном та тютюновими виробами, а також паливом сплачують цей податок до місцевих бюджетів, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації. Податковим кодексом передбачено ставку акцизного податку 5%. Звітним податковим періодом для роздрібного продажу акцизу є календарний місяць (не пізніше 20 числа).

Також звертаємо увагу, що 22.11.2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 26.09.2016 №841, яким у новій редакції викладено форму декларації акцизного податку, Порядок її заповнення та подання.

Щодо подання звіту за новою формою, то згідно з пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Статтею 223 ПКУ встановлено, що базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю.

Галицької ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України затвердило зміни до:

- форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку (наказ від 24.04.2017 №451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку»).

- форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального (наказ від 24.04.2017 р. №452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального»).

Накази набрали чинності з 06.06.2017 з дня їх офіційного опублікування в «Офіційному віснику України» №44.

До Зведеного бюджету Галицької ОДПІ надійшло понад 926 тисячі гривень екологічного податку

Станом на 01.10.2017 року платники екологічного податку, які перебувають на обліку в Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, перерахували до Зведеного бюджету 926,4 тис.грн.

До Державного бюджету надійшло екологічного податку в сумі 185,4 тис.грн. До Місцевого бюджету надійшло екологічного податку в сумі 741,0 тис.грн.

Платниками екоподатку є суб'єкти господарювання, які здійснюють: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти; розміщення відходів; утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

За «алкогольно-тютюнові» ліцензії до скарбниці Галицької ОДПІ надійшло понад 10 мільйонів гривень

З початку 2017 року платники, які перебувають на обліку в Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, сплатили до місцевого бюджету 10922,1тис.грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Нагадуємо, Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», який набрав чинності 01.01.2017, внесені зміни до Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон №481).

Змінами, зокрема, встановлено, що суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом (стаття 16 Закону №481).

Таким чином суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, звільнено від подання звітів за формами:

- №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній торгівлі»;

- №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній торгівлі»,

затверджених наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470).

Статтю 18 Закону №481 доповнено новим положенням, відповідно до якого штрафи за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, передбачені абзацом вісімнадцятим частини другої статті 17 цього Закону, не застосовуються до суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, з дати виникнення зобов’язання щодо подання такого звіту.

За дев’ять місяців 2017 року платниками Галицької ОДПІ сплачено понад 118 мільйонів гривень плати за землю

З початку року 2017 року до місцевого бюджету Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області надійшло 118289,4тис.грн. плати за землю, в тому числі від юридичних осіб – 105531,7 тис.грн., від фізичних – 12757,8 тис.гривень.

Нагадуємо, що плата за землю є складовою податку на майно та надходить до місцевих бюджетів. Нарахування фізичним особам сум земельного податку здійснюється податковими інспекціями, які видають платникові податкове повідомлення-рішення. Громадяни мають сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення .

Плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок, який сплачують власники землі та землекористувачі, та орендну плату – орендарі земельних ділянок фізичні і юридичні особи.

Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.

Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди .

Відповідно до податкового законодавства власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами ДФС. Громадяни мають сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення - рішення через установи банків та поштові відділення.

Варто зазначити, що за несвоєчасну сплату податку фізичній особі нараховується штраф та пеня в залежності від кількості днів затримки сплати.

Водокористувачі Галицької ОДПІ сплатили до Зведеного бюджету понад 1,2 мільйони гривень

Станом на 01.10.2017 року за спеціальне використання води платники Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області перерахували до бюджету – 1276,9 тис. гривень.

Галицької ОДПІ нагадує, що форма податкової декларації з рентної плати затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496.

Розрахунок заповнюється платниками рентної плати за спеціальне використання води, які використовують обсяги води, отримані шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні користувачі), та використовують воду для потреб рибництва.

Місцева скарбниця Галицької ОДПІ поповнилась на 1,8 мільйони гривень від надходжень транспортного податку

З початку 2017 року платники транспортного податку, які перебувають на обліку в Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, перерахували до Місцевого бюджету – 1893,4 тис.гривень.

Одночасно інформуємо, що у зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати з 01.01.2017 року зміни, внесені до Податкового кодексу України Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», стосуються й визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів.

Транспортним податком будуть обкладені легкові автомобілі, не старше п’яти років включно.

У новому році змінюється розрахункова середньоринкова вартість легкових авто для оподаткування транспортним податком – вона знижена в два рази. Якщо у 2016 року це було 750 мінімальних зарплат (МЗП), то в 2017 році – 375 МЗП. Враховуючи, що на 1 січня 2016 року МЗП становила 1 378 грн., податок платили ті власники транспорту, у кого машина коштувала 1 033 500 грн.  З 1 січня 2017 року МЗП становить 3 200 грн., відповідно, податок буде стягуватися з автомобілів, які коштують 1 200 000 гривень і більше.

Таким чином, підвищено вартість машин, за які доведеться платити податок. Їх вартість на 2017 рік визначить Міністерство економічного розвитку і торгівлі, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму двигуна, типу палива.

Крім цього, у 2017 році до уваги вже не братимуться тип коробки передач та пробіг легкового автомобіля.

Ставка податку залишилася незмінною – 25 000 грн. за календарний рік за кожний такий автомобіль.

Галицька ОДПІ повідомляє, що форму відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку, викладено у новій редакції

В бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.07.2017 №57 опубліковано наказ Мінфіну України від 16.06.2017р. №583 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 16 червня 2015 року №563», який набрав чинності з дня опублікування.

Форму відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку за місцем реєстрації об’єкта оподаткування            (форма Л), викладено у новій редакції.

Галицька ОДПІ повідомляє, що відповідно до Наказу Мінфіну від 27.06.17р. №595 викладено у новій редакції форму Податкової декларації з транспортного податку, яка затверджена наказом Мінфіну від 10.04.15р. №415.

Такі зміни зумовлені набуттям чинності Закону України від 21 грудня 2016р. №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Цим Законом унесено зміни до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового кодексу України в частині визначення об’єкта оподаткування - зокрема, до Критеріїв визначення вартості транспортного засобу включено тип пального.

Наказ Мінфіну від 27.06.17р. №595 набув чинності 15.08.2017 з моменту опублікування в бюлетені «Офіційний вісник України» №64 від 15.08.2017 року.

Фахівці Галицької ОДПІ дев’ять місяців 2017 року надали 13619 адміністративних послуг

З початку 2017 року працівниками Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області видано 2781 реєстраційних номерів облікової картки платника податків, надано 10838 інших послуг, необхідних для ведення бізнесу.

Також прийнято та оброблено 184870 звітів від платників, на паперових носіях – 41760, в електронному вигляді – 143110. Через «Електронний кабінет платника податків» – 33409 звітів.

В Центрі обслуговування платників оформлено інформаційні стенди, де можна ознайомитись із важливою податковою інформацією, зразками заповнення заяв, роз’ясненнями податкового законодавства та іншими інформаційними матеріалами. Для вивчення громадської думки щодо проведення оцінки діяльності Центру встановлено скриньку для заяв та пропозицій. Результати опитування використовуються для розробки та реалізації заходів з підвищення якості надання послуг.

У залі №3 ЦОПу надаються усні консультації кваліфікованими працівниками структурних підрозділів інспекцій м.Львова, в телефонному режимі за номерами: (032) 297 – 39 – 30, 297 – 39 – 04.

Отримати безкоштовно ключі електронних цифрових підписів та програмне забезпечення можна в кабінеті №136, довідки телефонами (032) 297 – 39 – 89, 297 – 39 – 85.

З початку 2017 року до Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області надійшло 39 звернення громадян

До Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області за дев’ять місяців початку 2017 року надійшло                 39 письмових звернень громадян, на які надано відповідь згідно з чинним законодавством.

Усі звернення первинні, 39 звернень - індивідуальні. У зверненнях було порушено такі питання: контрольно – перевірочна робота – 7, податковий борг – 1, праця і заробітна плата – 4, податок на нерухомість – 2, податкова звітність – 4, реєстрація та облік платників податків – 6, інформування про ухилення від сплати податків – 4, відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 3, єдиний соціальний внесок – 1, податок на доходи фізичних осіб – 6, про скасування податкової вимоги – 1, Скарг – 1 пропозицій та інформаційних запитів не надходило.

За дев’ять місяці 2017 року до Галицької ОДПІ надійшло 57 запитів на публічну інформацію

З початку 2017 року до Галицької ОДПІ Головного управління у Львівській області надійшло 57 запитів на публічну інформацію: 8 – від юридичних осіб, 49 – від фізичних осіб.

Запитувачів цікавили питання щодо:щодо кількості офіційно працюючих платників ЄСВ – 1, звірка стану розрахунків з бюджетом – 3, ревізити для сплати податків – 3, про податковий борг – 1, про відкриті рахунки – 1, про перевірку - 1, податкова консультація – 1, інформація про третіх осіб – 18, податок на нерухоме майно – 1, податкова адреса юридичної особи – 1, припинення діяльності – 2, податок з транспорту – 1, інформація про доходи – 18, подання звітності в електронній форма – 2,  скасування рішення господарського суду – 1, дозвіл на торгівлю алкоголем 1, перекидка коштів – 1.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запити було вчасно розглянуто та надано відповідь.

Нагадуємо, запит на інформацію до Галицької ОДПІ Головного управління у Львівській області можна надіслати поштою за адресою: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, електронною поштою на скриньку Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , зателефонувавши (032) 297 – 33 – 09.

Відбудеться мистецький конкурс для учнів 1-9 класів «Податкова абетка»

Галицька ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України і Університет державної фіскальної служби України запрошує в рамках Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» учнів 1-9 класів взяти участь у Мистецькому конкурсі «Податкова абетка» і відчути себе податківцями або митниками.

Роботи переможців увійдуть до книги «Абетка податкового університету».

Виставка робіт переможців та учасників Мистецького конкурсу відбудеться в Університеті ДФС України під час проведення Днів відкритих дверей 21 жовтня та 18 листопада 2017 року.

Метою проведення конкурсу є популяризація податкової та митної грамотності і ідей, допомога учням реалізувати творчі здібності, а вчителям і батькам дати додаткову можливість організувати для школярів змістовне дозвілля.

Умови конкурсу та детально про конкурс читайте: http://www.nusta.edu.ua/event/10612/.

Сайт Університету державної фіскальної служби України: https://dusfsu.wixsite.com/nudpsu.

Нагадаємо, Всеукраїнський конкурс «Податківець майбутнього» стартував навесні. Перше місце в інтелектуальному конкурсі (грі) здобула черкащанка – учениця фізико – математичного ліцею Валерія Лаут.
http://ck.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/300688.html
.

 

Відповідає «гаряча лінія»!

На запитання платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідав начальник відділу податків і зборів з фізичних осіб Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Андрій Андрейко.

Пропонуємо до уваги відповіді на питання, з якими абоненти звертались на «гарячу лінію»:

Чи встановлені особливі вимоги до форми довіреності, яку необхідно надати серед інших реєстраційних документів до АЦСК ІДД ДФС повіреною особою для отримання послуг ЕЦП?

Відповідно до п.5.1 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС передбачено, що заявник може бути представлений довіреною особою, якщо немає можливості його особистої присутності в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - АЦСК ІДД ДФС). У цьому випадку заявник надає довіреність на подання документів для реєстрації.

Представництво юридичних осіб (за винятком органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності), фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, в АЦСК ІДД ДФС здійснюється особисто або виключно на підставі довіреності, посвідченої нотаріально. Зазначена довіреність повинна бути оформлена на номерному бланку суворої звітності.

Заявник наділяє представника відповідними повноваженнями для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) (подання до відокремлених пунктів реєстрації реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних дій, генерація особистих ключів заявника, блокування, поновлення, скасування посилених сертифікатів тощо). Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП.

Що є об’єктом та базою оподаткування для транспортного податку у 2017 році?

Відповідно до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати. Перелік таких транспортних засобів визначається, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального та розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України.

Якщо автомобіль на протязі року перейшов від одного власника до іншого, то як розраховується податок?

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Як визначається платником податку, який переходить зі спрощеної системи оподаткування на загальну, балансова вартість та здійснюється нарахування амортизації основних засобів і нематеріальних активів, придбаних під час перебування такого платника на спрощеній системі оподаткування?

Відповідно до п.44.2 ст.44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) юридичні особи – платники єдиного податку ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат з метою обрахунку об’єкта оподаткування за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відображення основних засобів та нематеріальних активів у бухгалтерському обліку здійснюється відповідно до Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92 (далі – П(С)БО 7), Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.10.1999 №242 (далі – П(С)БО 8), Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 16 (МСБО 16) «Основні засоби» від 01.01.2014 та Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 38 (МСБО 38) «Нематеріальні активи» від 01.01.2014.

Згідно з п.7 П(С)БО 7 та п.10 П(С)БО 8 придбані (створені) основні засоби та нематеріальні активи зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

Згідно з п.15 МСБО 16, п.24 МСБО 38 об’єкт основних засобів, який відповідає критеріям визнання активу, та нематеріальний актив слід оцінювати за собівартістю.

Порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток визначений п.138.3 ст.138 ПКУ.

Зокрема, для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п.п.14.1.138 п.14.1 ст.14 розд.I, підпунктів 138.3.2 - 138.3.4 п.138.3 ст.138 ПКУ. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу (п.п.138.3.1 п.138.3 ст.138 ПКУ).

Отже, при переході платника податків зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування балансова вартість основних засобів (нематеріальних активів), придбаних у період перебування на спрощеній системі оподаткування, з метою нарахування амортизації згідно з п.138.3 ст.138 ПКУ визначається на дату такого переходу за правилами бухгалтерського обліку.

Які транспортні засоби підлягають оподаткуванню транспортним податком?

Транспортним податком обкладаються легкові автомобілі, не старше п’яти років включно вартістю 375 мінімальних заробітних плат, тобто 1200000 гривень і більше.

Вартість машин, за які слід платити податок на 2017 рік визначає Міністерство економічного розвитку і торгівлі, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму двигуна, типу палива.

У 2017 році до уваги не беруться тип коробки передач та пробіг легкового автомобіля.

За якою ознакою доходу відображається у податковому розрахунку ф.1ДФ сума поворотної фінансової допомоги, яка надається фізичній особі-підприємцю?

Відповідно до п.п.14.1.257 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Згідно з п.п.165.1.31 п.165.1 ст.165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».

Тобто, сума поворотної фінансової допомоги, яка надається суб’єктом господарювання на адресу фізичної особи – підприємця або фізичної особи, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».

З якого часу потрібно сплачувати земельний податок при викупі орендованої земельної ділянки?

Якщо фізична особа викуповує орендовану нею земельну ділянку державної або комунальної власності на підставі договору купівлі-продажу, то фізична особа є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку. До дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку сплачується орендна плата відповідно до договору оренди землі. Відповідно до ст.31 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі припиняється, зокрема у разі поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря.

Чи необхідно отримувати нові посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису у разі зміни основного місця обліку суб’єкта господарювання чи фізичної особи?

Відповідно до ст.7 Закону України від 22.05.2003 №852-IV «Про електронний цифровий підпис» та п.п.3.4.6 п.3.4 розділу 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.06.2017 №88, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.

Отже, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

Якщо припиняєтеся підприємницька діяльність, як бути з єдиним внеском?

Фізична особа – підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою (частина восьма статті 4 Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755)), а отже і позбавляється статусу платника єдиного внеску.

Таким чином, останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

У разі припинення діяльності фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (пункт 8 розділу ІІІ Порядку).

Термін сплати зобов’язань, визначених фізичною особою – підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.

Які дії підписувача, якщо він забув пароль захисту особистого ключа?

Якщо підписувач втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа, то він повинен звернутись до представництва АЦСК ІДД в якому отримував послугу електронного цифрового підпису та повторно пройти процедуру реєстрації з одночасним поданням заяви на скасування посиленого сертифіката та пакету реєстраційних документів для відповідної категорії платника податків перелік яких визначено у розділі 5 Регламенту АЦСК ІДД.

Чи повинні члени садівницького товариства сплачувати земельний податок, якщо земля приватизована, чи платником є садівницьке товариство?

Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами - членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст.281 Податкового кодексу України, є платниками земельного податку. Садівницьке товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Яка сума витрат на оплату праці найманих працівників включається до складу витрат підприємця -загальносистемника?

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено у п.177.4 ст.177 Податкового кодексу України, далі – ПКУ.

Зокрема, до нього віднесено витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким підприємцем, які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами розд. IV ПКУ).

Згідно з розділом III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається нарахований дохід повністю, без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку, а саме - без вирахування із суми нарахованого доходу сум ПДФО, який справляється за рахунок доходу найманої особи.

Таким чином, до складу витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування включається сума заробітної плати, нарахованої найманому працівнику, без вирахувань.

В.о.начальника Галицької ОДПІ

ГУ ДФС у Львівській області Т.І.Левицький

 

 
Більше статтей...


Сторінка 4 з 218

Контакти:

Пустомитівська районна рада,
вул. М.Грушевського, 35, м. Пустомити,
Львівська обл., 81100.
тел. (03230) 4-12-56, 299-92-09,
факс: (03230) 4-27-57,

pustomyty.rada@gmail.com

pustomyty.rada

Районний часопис

PDF №47 від 16.11.2017р.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

Співпраця

РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА

11

УКРАЇНА

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Курс валют предоставлен сайтом kurs.com.ua

Погода в Пустомитах