www.pustomyty-rada.gov.ua

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
ДПІ у Пустомитівському районі

Як припинити підприємницьку діяльность!

Друк

Про це в інтерв’ю розповіла начальник Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Парубій Олена Володимирівна. Основні питання які найбільше актуальні для платників податків, щодо припинення підприємницької діяльності.

Олено Володимирівно, які кроки потрібно зробити, щоб припинити підприємницьку діяльність фізичної особи - підприємця та зняти з обліку в органах державної реєстраційної служби, фіскальної служби та пенсійного фонду України?

Для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, підприємець подає державному реєстратору заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за формою12 (Затверджено Наказом Мін'юст України від 18.11.2016 №3268/5) та пред'являє документ, який посвідчує особу (паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне чи тимчасове проживання).

У випадку подання документів уповноваженою особою, відомості про яку відсутні в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення реєстраційних дій, які не передбачені ч.4 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

За результатом наданих документів, державний реєстратор протягом 24 годин після надходження документів, поданих для реєстрації припинення юридичної особи зобов'язаний внести відомості в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та надсилає цю інформацію до податкової, органів статистики, Пенсійного фонду.

А як відбувається зняття з обліку підприємця в державній фіскальній службі України?

ДФС анулює статус платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку у разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення. (пп.2 п.299.10 Податкового кодексу України).

Фіскальний орган зобов'язаний після отримання інформації від державного реєстратора про припинення діяльності фізичної особи-підприємця анулювати статус платника єдиного податку. Тому, для зняття з обліку в державній фіскальній службі, ФОП повинен подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування згідно порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (Наказ Мінфін України від 20.12.2011 №1675). У заяві про припинення підприємницької діяльності Заявник зазначає відомості про дату (період) припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності (п.7 пп. 298.3.1 Податкового кодексу України).

Який період вважається останнім звітним періодом в зв'язку з припиненням підприємницької діяльності?

Останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву, щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Платникам 1-ї та 2-ї груп єдиний податок необхідно сплатити за весь календарний місяць, навіть якщо реєстрацію єдинника анульовано на початку або в середині місяця.

Для зняття з обліку в державній фіскальній службі необхідно подати заяву в контролюючий орган для уникнення додаткових нарахувань податкових зобов'язань та подальших проблем відносно виключення з реєстру платників єдиного податку.

Дата зняття з обліку в ДФС - це дата отримання відомостей про державну реєстрацію припинення діяльності. Слід мати на увазі, що підприємця не знімуть з обліку якщо є заборгованість зі сплати єдиного податку.

Розкажіть протягом якого часу ФОП має завершити остаточні розрахунки з податковою?

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Фізична особа-підприємець має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік у передбачені строки:

- підприємцями 1-2-ї груп - протягом 60 календарних днів після завершення звітного періоду;

- платниками 3-ї групи - протягом 40 календарних днів після закінчення звітного періоду.

Декларація надається в паперовому вигляді, з написом від руки «Ліквідаційна».

Чи проводиться остаточна перевірка ФОП після припинення підприємницької діяльності?

Державна фіскальна служба може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України. Згідно п.102.1. Податкового кодексу України строк давності становить 1095 днів.

Контролюючі органи можуть перевірити за період ведення діяльності ФОП:

- своєчасність декларування доходів і сплати податків;

- подання звітності та сплату ЄВ.

Отже, після припинення підприємницької діяльності, платник податків залишається на обліку для можливості проведення взаєморозрахунків по платежам за податками та зборами.

Олено Володимирівно, а коли здійснюється зняття ФОП з обліку платника єдиного внеску?

У разі отримання від державного реєстратора повідомлення про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення фізичної особи - підприємця щодо припинення нею підприємницької діяльності, орган Пенсійного фонду в 10 - денний термін проводить документальну перевірку платника єдиного внеску, що має найманих працівників, щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску. На основі акта перевірки, платник єдиного внеску здійснює остаточні розрахунки.

Фізичні особи - підприємці, які не мають найманих працівників, подають до органу Пенсійного фонду звіт про нараховані суми єдиного внеску за період роботи у звітному році та копію акту перевірки органу державної податкової служби і здійснюють остаточні розрахунки.

Рішення про не проведення перевірки платників єдиного внеску може бути за наявності одночасно таких умов:

- платником єдиного внеску подана вся передбачена Законом звітність з нульовими показниками;

- платником єдиного внеску у період після 01 січня 2011 року не використовувалась праця фізичних осіб;

- у контролюючому органі відсутня інформація щодо нарахування (виплати) платнику єдиного внеску доходів, які є базою нарахування єдиного внеску;

- у платника єдиного внеску відсутня заборгованість зі сплати єдиного внеску;

- платник єдиного внеску (фізична особа - підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення), здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток.

Після проведення позапланової перевірки фізичної особи - підприємця, яка має найманих працівників, звірення розрахунків з платником єдиного внеску, проведення ним остаточного розрахунку та на підставі довідок про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів, наданих фондами соціального страхування, орган Пенсійного фонду України складає довідку про відсутність заборгованості.

Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Як закрити рахунки в банках після припинення підприємницької діяльності?

Фізична особа-підприємець повинна закрити наявні банківські рахунки шляхом подачі відповідної заяви до відділення банку.

Якщо після припинення підприємницької діяльності залишились незакритими його рахунки у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб),  ДФС доводить до відома цих установ таку інформацію про припинення підприємницької діяльності та зняття з обліку платника податків.

Зміни законодавства під час зустрічі в Галицькій ОДПІ - з 1 липня поточного року буде зупинена реєстрація ризикових податкових накладних

Нещодавно в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проведено зустріч з представниками бізнесу. Зустріч відбулась під головуванням заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка. Тематикою зустрічі стало питання для бізнесу, що з 1 липня поточного року буде зупинена реєстрація ризикових податкових накладних. Запровадження системи автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН (СМ КОР).

Ігор Ларозко інформував, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), яка набрала чинності з 01.04.2017, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього ПКУ.

Згідно з п.74.2 ст.74 ПКУ в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН.

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Ігор Лазорко звернув увагу, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Нагадав, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621), яким затверджені:

- Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Звертаємо увагу, що період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (п.57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

З урахуванням вищезазначеного, з 1 липня поточного року система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН буде працювати у звичайному режимі.

Відповідно до п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПКУ податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також Ігор Лазорко детально інформував, про запровадження системи автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН (СМ КОР).

Розповів, що пунктом 74.2 статті 74 ПКУ з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).

Інформував, що СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом МФУ від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621 (далі – наказ).

СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності (Таблиця даних платника податку), якщо комісією ДФС прийнято рішення про врахування такої інформації.

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв наказу, – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

Ігор Ларозко звернув увагу, що згідно з пунктом 57 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ період з 01.04.2017 до 01.07.2017 є перехідним, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 цього ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр).

У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а у перехідний період (з 01.04.2017 по 01.07.2017), у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платник має право надати Таблицю даних платника податків.

Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.

Мудрість і виваженість – передумова якісно нового життя у конституційно розвиненій європейській Україні

Напередодні відзначення національного свята - Дня Конституції України у Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбувся брифінг для представників засобів масової інформації, під час якого заступник начальника - начальник Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігор Лазорко привітав присутніх та платників податків зі святом та відмітив: «Прийняття Конституції як Основного Закону закріпило правові основи незалежної України, її суверенітет і територіальну цілісність, стало важливим кроком у забезпеченні прав людини та громадянина, сприяло подальшому підвищенню міжнародного авторитету України на світовій арені».

Крім того, заступник начальника – начальник Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігор Лазорко під час брифінгу для представників засобів масової інформації поінформував, що за січень – травень 2017 року до Зведеного бюджету зібрано податків 838,5 млн.грн., що на 114,6 відс., або на 447,7 млн. гривень більше за минулорічний показник.

Він поінформував, що станом на 01.06.2017 року Сихівським відділенням Галицької ОДПІ забезпечено збір коштів до Державного бюджету в сумі 578,6 млн. гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року приріст надходжень склав 190,6 відс., або надійшло на 379,5 млн.гривень більше.

До Місцевого бюджету за січень – травень 2017 року надійшло 286,0 млн.грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року приріст надходжень склав 32,2 відс., або надійшло на 71,3 млн.грн. більше.

Також, за п’ять місяців 2017 року платниками податків Сихівського відділення Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплачено 207,6 млн.грн. єдиного внеску.

Ігор Лазорко через представників мас-медіа подякував усім платникам податків Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за сплату податків і зборів до державної скарбниці України, та висловив упевненість, що віра й терпіння, мудрість і виваженість стануть передумовою якісно нового життя у конституційно розвиненій європейській Україні. Побажав міцного здоров’я, успішної реалізації далекосяжних планів, благополуччя, миру та добра кожній оселі.

Начальник Галицької ОДПІ

ГУ ДФС у Львівській області                                                                           О.В.Парубій

 


Сторінка 3 з 202

Контакти:

Пустомитівська районна рада,
вул. М.Грушевського, 35, м. Пустомити,
Львівська обл., 81100.
тел. (03230) 4-12-56, 299-92-09,
факс: (03230) 4-27-57,

pustomyty.rada@gmail.com

pustomyty.rada

Районний часопис

PDF №29 від 22.07.2017р.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

Співпраця

РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА

11

УКРАЇНА

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Курс валют предоставлен сайтом kurs.com.ua

Погода в Пустомитах