www.pustomyty-rada.gov.ua

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта

ДПІ

Друк

Актуально для фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та декларують доходи за 2016 рік

В Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч начальника Галицької ОДПІ Парубій Олени Володимирівни з представниками бізнесу на тему: «Кампанія декларування – 2016. Електронні сервіси ДФС України. Актуальні зміни, внесені до Податкового кодексу України».

Олена Володимирівна інформувала, що декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків у 2016 році, здійснюється за новою формою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479).

У рядку 8 розділу І Декларації платник податків самостійно визначає категорію, до якої слід віднести платника, а саме:

- громадянин;

- особа, яка провадить незалежну професійну діяльність;

- підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та отримують дохід виключно від незалежної професійної діяльності, вказують категорію платника проставляючи позначку «Х» у клітинці «особа, яка провадить незалежну професійну діяльність».

Граничний термін подання Декларації за 2016 рік для платників податку – фізичних осіб – «незалежників» 3 травня 2017 року, а термін сплати податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору до 1 серпня року, що настає за звітним, тобто останній день сплати – 31 липня 2017 року.

Платники податку – фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність та одночасно здійснюють підприємницьку діяльність виключно на спрощеній системі оподаткування, вказують категорію платника проставляючи позначку «Х» у клітинці «особа, яка провадить незалежну професійну діяльність».

Граничний термін подання Декларації за 2016 рік для таких осіб 3 травня 2017 року, а термін сплати ПДФО та військового збору до 1 серпня року, що настає за звітним, тобто останній день сплати – 31 липня 2017 року.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність та отримали інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи як громадяни (дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм); інвестиційний прибуток; дохід від успадкованого чи отриманого у дарунок майна і т.д.), вказують категорію платника проставляючи позначку «Х» у клітинці «особа, яка провадить незалежну професійну діяльність».

Граничний термін подання Декларації за 2016 рік для таких осіб 3 травня 2017 року, а термін сплати ПДФО та військового збору до 1 серпня року, що настає за звітним, тобто останній день сплати – 31 липня 2017 року.

Також, Олена Парубій повідомила, що у рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців для фізичних осіб в «Електронному кабінеті платника» функціонують такі електронні сервіси:

«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді»

Сервіс створено з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.

Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно у розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит. Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді за посиланням http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid.

«Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді»

Фізичні особи у відкритій частині «Електронного кабінету платника» можуть заповнити, зберегти та роздрукувати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація), а у розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді. Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

Нагадала, що з 1 січня 2017 року запроваджено нову форму декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

Матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС у банері «Декларування доходів громадян».

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

В кінці зустрічі Олена Володимирівна подякувала платникам за сумлінну співпрацю, адже виконання обов’язків щодо декларування та своєчасної сплати податків - є запорукою добробуту держави.

Декларування доходів, отриманих у 2016 році, здійснюється за оновленою звітністю

Нещодавно в Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч з платниками податків за участі виконуючого обов’язки першого заступника начальника інспекції Андрія Кобільника.

На початку заходу Андрій Кобільник поінформував, що з 1 січня 2017 року розпочалася деклараційна кампанія – 2017, за якою окремі категорії фізичних осіб:

- зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан та доходи за 2016 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору;

- мають право подати декларації для отримання податкової знижки.

Звернув увагу, що звітування про отримані у 2016 році доходи фізичні особи повинні здійснювати за новою формою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479 (далі – наказ № 821).

Наказом №821 Декларацію приведено у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:

- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких платники податків здійснюють розрахунок податкових зобов’язань з урахуванням понесених витрат, а саме:

1) «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами» (додаток Ф1);

2) «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятими особами» (додаток Ф2);

- змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;

- уточнені показники Декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% тощо.

Крім того А.Кобільник поінформував, що Наказ №821, Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи у редакції Наказу №821, податкова декларація про майновий стан і доходи та додатки до неї, затверджені Наказом №821, розміщені на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/70310.html

Нагадав, що відповідно до пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – Декларація) подається за вибором платника податків, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової звітності в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк (п.49.5 ст.49 ПКУ).

Крім того, слід зазначити, що обов’язок щодо заповнення та подання Декларації від імені платника податку покладається на таких осіб:

- батьків (усиновителів), опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;

- спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником податку, який помер;

- державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника податку, визначеного в установленому порядку банкрутом.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Учасники зустрічі отримали відповіді на питання, які виникали в ході її проведення, та подякували Андрію Кобільнику за корисну інформацію.

Про особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування до них, починаючи з 1 січня 2017 року в Галицькій ОДПІ

Про це йшлося на зустрічі в.о.першого заступника начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Кобільника Андрія Степановича з платниками податку на додану вартість. Так, Андрій Кобільник повідомив присутніх, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із набранням чинності з 01.01.2017 Закону України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) у листі від 20.01.2017 №1312/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості складання податкових накладних, починаючи з 1 січня 2017 року» (далі – лист ДФС №1312) повідомила наступне.

Законом №1797 підпункт «і» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) викладено у новій редакції, відповідно до якої з 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

При цьому платники податків мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. У разі здійснення платниками податків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається в податковій накладній повністю.

Зміни щодо складання податкових накладних, запроваджені Законом №1797 у частині зазначення в податковій накладній коду товару згідно з УКТ ЗЕД, застосовуються до податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 січня 2017 року.

До внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код товару згідно з УКТ ЗЕД слід зазначати в графі 3 табличної частини податкової накладної.

Оскільки діюча форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код послуги тимчасово не зазначається.

Відсутність коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг у податковій накладній, дата складання якої припадає на період з 01.01.2017 до дати набрання чинності відповідних змін до форми податкової накладної не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної.

Тобто, при здійсненні платниками податку, починаючи з 01.01.2017, операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків). При цьому, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 01.01.2017 чи після цієї дати).

Вищезазначені зміни стосуються також і розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються з 01.01.2017, незалежно від дати складання податкових накладних (до 01.01.2017 чи після цієї дати), до яких складаються такі розрахунки коригування.

В той же час у разі складання податкових накладних не за операціями з постачання товарів/послуг, а з метою нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ та/або статті 199 ПКУ (за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, у разі, якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання чи починають використовуватися в неоподатковуваних операціях), код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, не зазначаються.

Інформував, що Лист №1312 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/71000.html

По завершенні зустрічі присутні мали можливість отримати особисту консультацію, пораду та обмінялися досвідом своєї роботи.

Продовжено термін приведення установчих документів у відповідність до чинного податкового законодавства для усіх неприбуткових організацій – обговорили під час зустрічі

Днями в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка та ГДРІ сектору податків і зборів з юридичних осіб Сихівського відділення Галицької ОДПІ Цимбалістої Любові Стахівни з керівниками, головними бухгалтерами неприбуткових установ та організацій з питань роз’яснення змін до Податкового Кодексу України та обґрунтування доцільності внесення таких змін до установчих документів неприбуткових організацій.

Любов Стахівна нагадала, що, відповідно до положень п.35 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій були зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.

Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до пунктів 34, 35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ, а саме: термін приведення установчих документів неприбуткових організації у відповідність із нормами п.133.4 ст.133 ПКУ продовжено до 1 липня 2017 року.

При цьому, раніше Законом України від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» було передбачено норму, відповідно до якої тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ.

Нагадуємо, що відповідно до положень п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, неприбутковою підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої(або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону)містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;

установчі документи якої(або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону)передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами).

Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя. (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ).

Платники подякували Ігорю Лазорку та Любові Стахівні за роз’яснення та отримані вичерпні відповіді на свої запитання.

З 1 січня 2017 року розпочато кампанію декларування доходів громадян, одержаних у 2016 році

Днями в приміщенні Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч з представниками бізнесу за участі заступника начальника - начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Ігоря Лазорка.

На зустрічі Ігор Лазорко інформував, що з 1 січня 2017 року розпочато кампанію декларування доходів громадян одержаних у 2016 році. Податкова декларація про майновий стан і доходи подається громадянами за місцем реєстрації до 1 травня 2017 року. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03 травня 2017 року.

Зокрема, обов’язково подати річну декларацію про майновий стан і доходи мають громадяни, які отримували:

  • доходи, з яких при їх нарахуванні чи виплаті податок на доходи фізичних осіб не утримувався, але не є звільненими від оподаткування;
  • доходи від особи, яка не є податковим агентом, в тому числі:

- від здавання в оренду власного рухомого чи нерухомого майна;

- продажу (обміну) власного майна;

- продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо;

  • спадщину (дарунок) від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
  • інвестиційні доходи, отримані від операцій з інвестиційними активами;
  • іноземні доходи.

Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 01 серпня 2017 року.

Нагадав, що платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, можуть подати податкову декларацію упродовж всього року.

Фахівці податкової інспекції звернули увагу, що звітність, про отримані у 2016 році доходи, фізичними особами повинна надаватись за новою формою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479 (далі – наказ № 821).

Наказом №821 приведено Декларацію у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», зокрема, зменшено кількість додатків з чотирьох до двох, змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб, уточнені показники Декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18%, тощо.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Наприкінці зустрічі представники бізнесу подякували Ігорю Лазорку за надане фахове роз’яснення та зобов’язались дотримуватись вимог законодавства.

Актуально для платників єдиного внеску

З метою поліпшення комунікацій з платниками податків в приміщенні Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч керівництва з представниками бізнесу, громадських об’єднань, підприємців.

Розпочала зустріч заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Михайлів Любов Броніславівна, яка зазначила, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність з єдиного внеску за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством (пункт 4 частини другої статті 6 Закону №2464).

Загальні правила формування та подання Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску згідно з додатком 5 (далі – Звіт) до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок), передбачено розділом ІІ Порядку, які є обов’язковими для виконання платниками.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку, Звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів:

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством (у разі подання електронного звіту він надсилається не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання Звіту, передбачений Законом);

- на паперових носіях, завірений підписом керівника страхувальника та скріплений печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;

- на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує 5;

- надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення за умови, що у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує 5 (у разі надсилання Звіту поштою страхувальник зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання звіту, передбаченого у розділі III Порядку).

Форми та строки подання Звіту фізичними особами-підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, передбачено розділом ІІІ Порядку.

Згідно з пунктом 2 розділу ІІІ Порядку, такі особи формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік. Звіт подається за формою №Д5 згідно з додатком 5 до цього Порядку із зазначенням типу форми «початкова».

Пунктом 11 Порядку передбачено, що фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають самі за себе до органів доходів і зборів Звіт згідно з таблицею 2 додатка 5 до Порядку.

Пунктом 10 розділу IV Порядку передбачено, що фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування самі за себе формують та подають до органів доходів і зборів Звіт згідно з таблицею1 додатка 5 до Порядку.

Фізичні особи – підприємці які протягом звітного року змінювали систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів один Звіт з наявним титульним аркушем, який включає дві таблиці: таблицю 1 та таблицю 2 додатка 5 до Порядку (пункт 18 розділу IV Порядку).

Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник (пункт 16 розділу IІ Порядку).

Звіт страхувальником повинен подаватися у повному обсязі.

Звіт, складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов’язкових реквізитів, передбачених пунктом 6 цього розділу, та поданий без всіх необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався (пункт 8 розділу IІ Порядку).

За порушення норм Закону №2464 статтею 25 цього Закону та статтею 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено фінансову та адміністративну відповідальність фізичних осіб – підприємців.

Наприкінці зустрічі Л.Михайлів наголосила, що своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує громадянам право на соціальний захист, зокрема, на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення тощо.

З 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становить 3200 гривень

Під час зустріч з одним із найбільших платників податків району заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Михайлів Любов Броніславівна інформувала, що Законом України „Про Державний бюджет України на 2017 рік” з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний внесок.

Роботодавець зобов’язаний:

- оформити працівника на роботі у встановленому порядку з першого дня виконання ним трудової функції;

- забезпечити достовірний облік виконаної працівником роботи;

- виплачувати заробітну плату працівникам регулярно не рідше двох разів на місяць.

Також Любов Михайлів повідомила про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі  32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Присутні мали можливість безпосередньо звернутись до Л.Михайлів та отримати відповіді на запитання, що їх цікавили.

Нарахування земельного податку фізичним особам – податкові зміни 2017

На зустрічі з платниками податків, заступник начальника – начальник Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігор Лазорко розповів присутнім, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статей 281 та 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які регламентують правила нарахування земельного податку фізичним особам.

Законом внесено зміни у частині адміністрування земельного податку (далі – податок) з фізичних осіб, зокрема:

- передбачено, подання фізичною особою, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, до 1 травня поточного року письмової заяви у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву;

- передбачено, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.

З початку року стартувала кампанія декларування – 2017

Днями відбулась зустріч заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Лазорка Ігоря Романовича з платниками податків, на якій І.Лазорко інформував, що з 1 січня 2017 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.

За вибором платника податків податкові декларації про майновий стан та доходи (далі – Декларація) подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання.

Якщо Декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний термін.

Відповідно до пункту 179.10 статті 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право звернутися до відповідного контролюючого органу з проханням надати консультативну допомогу з питань щодо заповнення його річної податкової декларації, а контролюючий орган зобов’язаний надати безоплатні послуги за таким зверненням.

Бланки декларацій надаються платникам податків безкоштовно (п.179.9 ст. 179 ПКУ).

Також нагадуємо, що з 1 січня 2017 року запроваджується нова форма Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.

Граничні строки подання Декларації:

- для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання Декларації за 2016 рік – 03.05.2017;

- для підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Останній день подання декларації за 2016 рік – 09.02.2017.

Розповів, що обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи*). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання у дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення** тощо;

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;

- при отриманні іноземних доходів;

- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

*Звернув увагу, що самозайнята особа це платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником у межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності (п.п.14.1.226 п.14.1 ст.14 ПКУ).

**Відповідно до підпункту 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 ПКУ членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та деклараційної кампанії - 2017.

Наприкінці зустрічі присутні дійшли згоди щодо необхідності та корисності проведення зустрічей представників податкової служби та платників податків.

Погашення податкового боргу – зміни у 2017 році

Днями в приміщенні Галицької ОДПІ відбулась зустріч заступника начальника податкової інспекції Дидимуса Романа Петровича з платниками податків. Заступник начальника інспекції поінформував, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до глави 9 розділу II Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яка регламентує правила погашення податкового боргу платників податків.

Законом №1797, зокрема:

збільшено суму податкового боргу, менше якої право податкової застави не застосовується: пунктом 89.2 статті 89 ПКУ передбачено, що право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

• доповнені обставини, коли арешт майна може бути застосовано, а саме, якщо платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог ПКУ інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки) (додано п.п.94.2.8 до п.94.2 ст.94 ПКУ);

змінено норму пункту 95.5 статті 95 ПКУ про стягнення грошових коштів з рахунків платників податків, яким передбачено, що у разі, якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені ПКУ строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови, якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.

У таких випадках:

- рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;

- рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.

Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

змінено порядок надання розстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу: пунктом 100.11 статті 100 ПКУ визначено, що розстрочення, відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу надається окремо за кожним податком і збором.

Якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення, відстрочення, становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення, відстрочення надається лише за умови:

- передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму грошового зобов’язання, - у разі розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань;

- перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму податкового боргу, - у разі розстрочення, відстрочення податкового боргу.

Строки сплати розстрочених, відстрочених сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прийняття окремого рішення та внесення відповідних змін до договорів розстрочення, відстрочення.

Наприкінці зустрічі платники податків подякували Роману Дидимусу за надані змістовні роз’яснення та пообіцяли вчасно та в повному обсязі виконувати усі зобов’язання зі сплати податків.

Про припинення діяльності ФОП – на зустрічі у Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ

З метою поліпшення комунікацій з платниками податків в приміщенні Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч керівництва з представниками бізнесу. Розпочала зустріч заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Михайлів Любов Броніславівна, яка зазначила, що відповідно до підпунктів 4 та 5 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі  ФОП – платники єдиного податку, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

У разі припинення діяльності ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати самі за себе звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок №435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п.8 розділу ІІІ Порядку №435).

Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає у день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно.

Крім цього, зняття з обліку ФОП, у тому числі ФОП – платників єдиного податку, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП та особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, така особа користуються правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску у частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

За порушення норм Закону №2464 платники єдиного внеску несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до статей 25 та 26 Закону №2464 та ст.165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х зі змінами та доповненнями.

На завершення заходу Любов Михайлів зазначила, що подібні зустрічі є надзвичайно важливими, адже вони дають змогу вирішити нагальні питання шляхом конструктивного діалогу.

Начальник Галицької ОДПІ

ГУ ДФС у Львівській області                                                                                                                            О.В.Парубій

 

Контакти:

Пустомитівська районна рада,
вул. М.Грушевського, 35, м. Пустомити,
Львівська обл., 81100.
тел. (03230) 4-12-56, 299-92-09,
факс: (03230) 4-27-57,

pustomyty.rada@gmail.com

pustomyty.rada

Районний часопис

PDF №24 від 17.06.2017р.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

Співпраця

РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА

11

УКРАЇНА

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Курс валют предоставлен сайтом kurs.com.ua

Погода в Пустомитах