www.pustomyty-rada.gov.ua

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
ДПІ у Пустомитівському районі

До уваги платників ЄСВ

Друк

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що внесено зміни до регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС

Для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) під час надання послуг електронного цифрового підпису внесено зміни до регламенту АЦСК ІДД ДФС.

Ознайомитись зі змінами до регламенту АЦСК ІДД ДФС можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС у розділі регламент роботи http://acskidd.gov.ua/reglament.

Зміни до регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності через десять календарних днів з дня їх розміщення (публікації) на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (з 11.12.2017), після чого інформаційне наповнення ресурсу буде приведено у відповідність до цих змін.

Крім цього, повідомляємо, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.11.2017 №150 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису» затверджено нові форми реєстраційних документів:

Договір про надання послуг електронного цифрового підпису;

Реєстраційна картка (для фізичної особи);

Реєстраційна картка (для юридичної особи);

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 11 грудня 2017 року.

Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 08 грудня 2017 року включно.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС у розділі «Реєстрація користувачів».

Менше місяця залишилося для отримання податкової знижки за 2016 рік

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до ст.166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, зі сплатою страхових платежів, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин з використанням біопалива, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року фізичній особі необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї реєстрації до 31 грудня 2017 року.

Якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

Громадяни! Задекларуйте свої доходи, отримані у 2016 році

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що станом на 01 грудня 2017 року значна кількість громадян не задекларувала доходи, отримані у 2016 році.

У зв’язку з цим нагадуємо, що громадяни, які у 2016 році отримали доходи обов’язкові до декларування, зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи та самостійно сплатити суму податкового зобов’язання.

Одночасно повідомляємо, що згідно із ст.179 Податкового кодексу України обов’язковими до декларування є наступні доходи:

- успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення;

- дохід у вигляді додаткового блага, отриманий шляхом анулювання (прощення) основної суми боргу кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства;

- дохід від операцій з інвестиційними активами;

- іноземні доходи.

У разі уникнення фізичною особою свого податкового обов’язку контролюючий орган приймає рішення про проведення перевірки та самостійно визначає суму податкового зобов’язання. Одночасно слід зазначити, що вказане порушення тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання.

До уваги платників транспортного податку!

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що платниками транспортного податку є фізичні особи – власники легкових транспортних засобів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 1,2 млн.гривень.

Окремі власники транспортних засобів, які отримали податкові повідомлення-рішення на сплату транспортного податку, звертаються до органів ДФС з метою скасування сум податкового зобов’язання, представляючи розрахунки вартості транспортного засобу згідно калькулятора Методики визначення середньоринкової вартості автомобілів, довідки торгівельних організацій, договори купівлі-продажу транспортних засобів, відповідно до  яких вартість належних їм транспортних засобів менша, ніж 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

Вищезазначена інформація не є підставою для перегляду сум нарахованого податку. Єдиним виключним документом відповідно до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями, який визначає об’єкти оподаткування у 2017 році, є чіткий перелік таких транспортних засобів визначений постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 №428 «Про внесення змін до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів», що розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України.

Затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 28.11.2017 у Офіційному віснику України №93 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 06.10.2017 №839 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.10.2017 за №1328/31196 (далі – Наказ).

Наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування (08.12.2017).

Наказом урегульований порядок дій та обліку платників податків у разі неподання у строки та у випадках, передбачених Податковим кодексом України, заяв або документів для взяття на облік в контролюючих органах.

Зокрема встановлено, що якщо юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи, фізична особа – підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, має стан такої, що провадить діяльність та при цьому не перебуває на обліку чи знята з обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом вживаються заходи щодо:

отримання відповідних відомостей від державного реєстратора та постановки на облік за основним місцем обліку таких платників;

подання платниками, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755), заяв для взяття їх на облік за основним місцем обліку як платників податків;

подання документів для взяття на облік за неосновним місцем обліку, якщо у платника податків відповідно до законодавства є обов'язки щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на відповідній території.

При цьому, платники податків, які не подали до відповідних контролюючих органів заяв та/або документів для взяття їх на облік за основним або неосновним місцем обліку, обліковуються у таких органах з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».

Також, Наказом уточнюються повноваження головних управлінь ДФС в областях, м.Києві, Офісу великих платників податків ДФС (далі – ГУ), державних податкових інспекцій у районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекцій (далі – ДПІ) в частині реалізації процедур обліку платників податків відповідно до функцій, визначених статтями 191 та 193 Податкового кодексу України.

Передбачено, що ДПІ здійснюють процедури обліку платників податків, які не передбачають одночасного виконання або завершення яких можливе без виконання інших процедур або функцій, що належать до повноважень ГУ.

Зокрема, ГУ вживають заходів, пов'язаних з припиненням (закриттям) платників податків, формують та направляють (видають) відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за ф.№30-ОПП, відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за ф.№31-ОПП та довідки про зняття з обліку платника податків за ф.№12-ОПП.

Наказом, з Порядку обліку платників податків і зборів виключені положення, які регулюються статтями Податкового кодексу України, іншими ніж викладені у статтях 62 – 68, відповідно до яких розроблено Порядок обліку, та/або стосовно яких є окремі нормативно-правові акти. Зокрема, виключені положення, що стосуються призначення та проведення перевірок, врегулювання податкових зобов’язань або податкового боргу та особливостей обліку у контролюючих органах великих платників податків.

Наказом уточнюється порядок подання та заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф.№20-ОПП (далі – Повідомлення за ф.№20-ОПП) у разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України.

Зокрема встановлюється, що повідомлення за ф.№20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи у паперовому вигляді. У такому випадку розділ 3 повідомлення за ф.№20-ОПП заповнюється з урахуванням такого: у графі 6 зазначається код країни місцезнаходження такого підрозділу, у графі 8 – повне місцезнаходження в країні за межами України, графа 7 не заповнюється.

Також, розділ 3 повідомлення за ф.№20-ОПП доповнено новою графою 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)», яка заповнюється у разі реєстрації об'єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, таким номером є: кадастровий номер – для земельної ділянки; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна – для нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки; номер кузова транспортного засобу – для легкового автомобіля; номер шасі транспортного засобу – для вантажного автомобіля та причепа; бортовий реєстраційний номер – для суден; реєстраційний знак – для повітряних суден тощо).

Наказом, вносяться зміни до довідок, повідомлень, відомостей, що формуються та видаються контролюючими органами, та встановлюється що, такі документи можуть бути підписані не тільки керівником або заступником керівника, але і уповноваженою особою контролюючого органу.

Внесено чергові зміни до критеріїв блокування податкових накладних

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що Наказом Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №926 (далі – Наказ №926) внесено Зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії). Його зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 листопада 2017р. за №1382/31250. Наказ №926 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 17.11.2017 №90 і з дати опублікування – 17 листопада 2017 року він набрав чинності.

Відповідно до внесених Наказом №926 змін передбачається:

• автоматичне врахування системою Моніторингу інформації з Таблиці даних платника податку (далі – Таблиця) і для платників, у яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, наведеному у підпункті 4 пункту 5 цих Критеріїв, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних / розрахунках коригування, складених з 01 січня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), зазначених в інформації згідно з додатком до цих Критеріїв, становить більше 25 відсотків загального обсягу постачання за період з 01 січня 2017 року;

• приймання комісією ДФС рішення про неврахування інформації з Таблиці, у разі якщо до контролюючого органу надійшла інформація про надання платником недостовірної інформації в Таблиці, або інша податкова інформація, що свідчить про ризиковість операції. Якщо така інформація була врахована системою Моніторингу автоматично, то після прийняття Комісією ДФС рішення про неврахування інформації в порядку, передбаченому цим пунктом, така інформація з Таблиці не підлягає автоматичному врахуванню;

• автоматичний обрахунок ДФС показників D та P кожного 10-го числа календарного місяця, наступного за звітним, які стають доступними платнику в Електронному кабінеті.

Крім цього, змінено перший блокувальний критерій, а саме: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, й обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного в ПН/РК, зареєстрованих із 01.01.2017 у ЄРПН, і переважання в такому залишку (понад 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить понад 0,03; більше 60% – від 0,02 до 0,03; понад 50% – від 0,015 до 0,02; понад 40% – від 0,01 до 0,015, понад 30% – від 0,005 до 0,01, понад 20% – до 0,005) товарів із кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в інформації, наданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Також запроваджено третій блокувальний критерій, а саме: РК, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника ПДВ, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більш ніж удвічі та/або зміни номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, – зміна перших чотирьох цифр коду, а для кодів послуг відповідно до ДКПП – перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає другому чи третьому блокувальним критеріям, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.

З 21 листопада діє нове Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що Наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 затверджено Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (далі – Наказ №822). Наказ №822 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за №1306/31174.

Згідно з Наказом №822 втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за № 2211/24743.

Наказ № 822 розроблено відповідно до статей 63 та 70 глави 6 розділу II Податкового кодексу України з метою визначення єдиної методики реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

Наказ №822 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 21.11.2017 №91 і з дати опублікування він набрав чинності.

Крім цього, слід зазначити, що відповідно до норм нового Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Держреєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу:

1) для громадян України - паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання, тимчасове посвідчення громадянина України;

2) для іноземців та осіб без громадянства - паспортний документ іноземця, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, особа пред’являє:

довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру та видані документи, що складається у формі витягу з демографічного реєстру;

довідку про реєстрацію місця проживання/перебування особи, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з демографічного реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи;

довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або довідку, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї (за наявності таких документів).

Набрав чинності Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 затверджено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ №557). Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827, згідно з яким втратив чинність наказ ДПА України від 10.04.2008 №233 «Про подання електронної податкової звітності». Наказ №557 набрав чинності з 15 листопада 2017 року – через 2 місяці з дня опублікування в «Офіційному віснику України» 15 вересня 2017 року №72.

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений Наказом №557 (далі – Порядок), визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу.

Зокрема, Порядком визначено, що електронний документообіг – це сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.

Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Крім цього, Порядком передбачено нові форми:

заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів;

повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису;

заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів;

повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів.

Договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності Наказом №557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.

Єдиний внесок у разі якщо працівник частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що Державна фіскальна служба України в листі від 03.10.2017р. №16871/5/99-99-13-02-01-16 «Щодо розгляду звернення» роз’яснила порядок застосування норм Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), якщо працівник частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати.

Відповідно до абзацу другого пункту 5 статті 8 Закону №2464 у разі якщо база нарахування єдиного внеску (за основним місцем роботи) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Обмеження щодо застосування цієї норми зазначено у пункті 8 розділу III Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 р. №449.

Отже, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебував у відпустці без збереження заробітної плати, то застосовуються норми частини 5 статті 8 Закону №2464.

Як у Звіті з єдиного соціального внеску відобразити індексацію за попередні періоди

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що Державна фіскальна служба України в своєму листі від 03.10.2017р. №16871/5/99-99-13-02-01-16 «Щодо розгляду звернення» роз’яснила порядок відображення у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (далі - Звіт) індексації за попередні періоди.

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску визначено Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 р. №449 (далі – Інструкція).

Правила формування та подання звіту з єдиного внеску встановлено Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435 (далі – Порядок).

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) та підпункту 1 пункту 3 розділу IV Інструкції обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону №2464 нараховується єдиний внесок.

Абзацом першим пункту 9 розділу IV Порядку передбачено, що таблиця 6 додатка 4 до Порядку призначена для формування страхувальником у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу) у звітному місяці.

Якщо працівнику в поточному місяці здійснено нарахування індексації за попередні періоди, вказане нарахування єдиного внеску здійснюється у місяці його фактичного нарахування (поточному) без віднесення до відповідних місяців, за які проведено таке нарахування.

Набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України»

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 03.12.2017 набрав чинності Закон України від 09.11.2017 №2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» (далі – Закон №2198).

Законом №2198 визначено, що тимчасово, до 1 липня 2018 року, не застосовуються штрафи, передбачені ст.120 1Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (у частині податку на додану вартість (далі – ПДВ)), і не нараховується пеня, встановлена п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ (у частині ПДВ), до виробників електричної енергії, які здійснюють постачання електричної енергії державному підприємству «Енергоринок» і станом на 1 січня 2016 року мали податковий борг з ПДВ, в тому числі розстрочений і/або відстрочений.

Перелік виробників електричної енергії, на яких поширюється дія цього пункту, та перелік податкових накладних, складених такими виробниками електричної енергії з 1 липня 2015 року та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Крім того, Законом №2198 знято обмеження 365 календарних днів, встановлене п.201.10 ст.201 ПКУ. Так, платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума ПДВ не перевищує суму, обчислену відповідно до п.2001.3 ст.2001.

При цьому встановлено штраф у розмірі 50% суми ПДВ, зазначеної у податковій накладній, зареєстрованої з порушенням граничного терміну на 366 і більше календарних днів. Також Законом №2198 продовжено термін з 365 до 1095 днів, протягом якого покупець має право віднести суми ПДВ з зареєстрованої податкової накладної до податкового кредиту. Закон опублікований у газеті «Голос України» від 02.12.2017 №226.

Для переходу на спрощену систему оподаткування з І кварталу 2018 року необхідно своєчасно подати заяву

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Перелік відомостей, які зазначаються суб’єктом господарювання у заяві про перехід на спрощену систему оподаткування визначено п.298.3 ст.298 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Таким чином, останнім днем подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік є 15 грудня 2017 року.

Звернув увагу на те, що здійснити перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання може один раз протягом календарного року.

Право громадян на звернення до органів фіскальної служби закріплено законодавством України

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що право на звернення – один із засобів захисту прав та законних інтересів громадян, яке закріплено Конституцією України та Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №393).

Статтею 1 Закону №393 визначено, що громадяни України мають право звернутися, зокрема, до органів фіскальної служби відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями.

Згідно із ст.5 Закону №393 звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою ст.7 Закону №393.

Звернення розглядаються та вирішуються в місячний термін від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, – не пізніше 15 днів від дня їх отримання. В цілому термін розгляду звернень не може перевищувати 45 днів.

До уваги платників ПДВ

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що у листі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 28.11.2017 №32659/7/99-99-15-03-02-17 «Про помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної» (далі – лист ДФС №32659) були розглянуті ситуації, при яких помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної можуть впливати на результат обчислення в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість на суму податку, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, у зазначеному листі ДФС наведено порядок виправлення допущених помилок відповідно до певної ситуації.

У листі ДФС №32659 надані роз’яснення з метою мінімізації впливу помилок, допущених платниками податку при визначенні в ПН/РК ознаки їх належності до спеціального режиму, який діяв до 01.01.2017.

Лист ДФС №32659 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72598.html

Набрав чинності новий порядок продовження граничних строків для подання податкової декларації та заяв

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 05.12.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 20.10.2017 №861 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України» (далі – Наказ № 861), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2017 року за №1373/31241. Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95.

Наказом №861 затверджено Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України, яким визначено механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань (далі – граничні строки) відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Продовження граничних строків для платників податків здійснюється у разі, якщо такий платник податків – фізична особа або посадова особа юридичної особи був позбавлений можливості у визначений Кодексом строк складати та подавати податкову звітність, а також подавати заяви про перегляд рішень контролюючих органів та заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань.

При цьому для посадової особи юридичної особи продовження граничних строків здійснюється за умови, що протягом зазначених граничних строків така юридична особа не мала інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства України нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову звітність.

Граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань підлягають продовженню, якщо платник податків – фізична особа або посадова особа юридичної особи протягом зазначених строків:

перебував за межами України;

перебував у плаванні на морських суднах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден;

перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду;

мав обмежену свободу пересування у зв’язку з ув’язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;

був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.

Заява платника податків про продовження граничних строків подається платником податків у довільній формі протягом 30 календарних днів, наступних за днем закінчення обставин, визначених пунктами 102.6 – 102.7 ст. 102 Кодексу, або початку їх дії, разом із документами, які підтверджують настання таких обставин. Таку заяву платники податків можуть надіслати контролюючому органу поштою з повідомленням про вручення або подати особисто.

Контролюючий орган протягом 20 календарних днів від дня отримання заяви платника податків зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його на адресу заявника поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник контролюючого органу (його заступник або уповноважена особа) може прийняти рішення про продовження строків розгляду заяви платника податків до шістдесяти календарних днів та письмово повідомити про це платника податків до закінчення двадцятиденного строку від дня отримання заяви платника податків.

Чергові зміни щодо реєстрації податкових накладних з 03 грудня 2017 року

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 03.12.2017 набрав чинності Закон України від 09 листопада 2017 року №2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» (далі – Закон №2198-VIII). Закон №2198-VIII опубліковано в газеті «Голос України» від 02.12.2017 №226.

Законом №2198-VIII знято обмеження щодо можливості реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та встановлено 50 відсотків штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних понад 365 календарних днів (абз. вісімнадцятий п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та абз. шостий пункту 120 1.1 статті 120 1 Кодексу відповідно).

Одночасно встановлено, що якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної / розрахунку коригування, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод (абз. четвертий та п’ятий п. 198.6 ст. 198 Кодексу).

Крім того Законом №2198-VIII внесено зміни у підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, згідно з яким тимчасово, до 01 липня 2018 року, не застосовуються штрафи, передбачені ст. 1201, ст.126 Кодексу (в частині ПДВ), та не нараховується пеня, встановлена п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 Кодексу (в частині ПДВ), до виробників електричної енергії, що здійснюють постачання електричної енергії державному підприємству «Енергоринок» та станом на 01 січня 2016 року мали податковий борг з ПДВ, в тому числі розстрочений та/або відстрочений.

Зокрема, підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу доповнено положенням, згідно з яким тимчасово, до 1 липня 2018 року, не застосовуються штрафи, передбачені ст. 120 1, ст.126 Кодексу (в частині ПДВ), та не нараховується пеня, встановлена пп.129.1.3 п.129.1 ст.129 Кодексу (в частині ПДВ), до виробників електричної енергії, що здійснюють постачання електричної енергії державному підприємству «Енергоринок» та станом на 1 січня 2016 року мали податковий борг з ПДВ, в тому числі розстрочений та/або відстрочений.

Перелік виробників електричної енергії, на яких поширюється дія цього положення, та Перелік податкових накладних, складених такими виробниками електричної енергії з 1 липня 2015 року та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Набув чинності Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 05.12.2017 набрав чинності Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Порядок), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2017 №861 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.11.2017 за №1373/31241 (далі – Наказ №861).

Порядок розроблено відповідно до п.102.8 ст.102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Порядок визначає:

- механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань (далі – граничні строки) відповідно до норм ПКУ;

- вимоги до змісту заяви платника податків про продовження граничних строків та порядок її подання;

- порядок та строки розгляду контролюючим органом заяви платника податків про продовження граничних строків.

Наказ №861 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95.

При цьому, втратив чинність наказ Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1044 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 Податкового кодексу України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.01.2011 за №84/18822.

Новий Порядок справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 05.12.2017, з дня офіційного опублікування (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.10.2017 №862 (далі – Наказ №862), яким затверджено Порядок справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них (далі – Порядок). Наказ №862 зареєстровано у Міністерстві юстиції України 14.11.2017 за №1385/31253.

Порядок розроблено відповідно до частин сьомої та восьмої ст.247 глави 39 розділу VIII Митного кодексу України.

Зазначений Порядок регулює питання прийняття органами доходів і зборів рішень на підставі письмового звернення декларанта або уповноваженої ним особи про виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них, а також нарахування та внесення плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них.

Звернув увагу, що наказ Міністерства доходів і зборів України від 16.12.2013 року №804 «Про затвердження Порядку справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.01.2014 за №11/24788, визнано таким, що втратив чинність.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України з 08.12.2017 необхідно подати до контролюючого органу оновлене повідомлення за формою №20-ОПП

Як зазначив в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицький, що 28.11.2017 у бюлетені «Офіційний вісник України» №93 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 06.10.2017 №839 «Про затвердження змін до порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ №839).

Наказ №839 набирає чинності 08.12.2017.

Зокрема, Наказом №839 уточнюється порядок подання та заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – Повідомлення за ф.№20-ОПП) у разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України.

Так, встановлено, що Повідомлення за ф.№20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи у паперовому вигляді. У такому випадку розділ 3 повідомлення за ф.№20-ОПП заповнюється з урахуванням наступного:

у графі 6 зазначається код країни місцезнаходження такого підрозділу;

у графі 8 – повне місцезнаходження в країні за межами України;

графа 7 не заповнюється.

Також, розділ 3 Повідомлення за ф.№20-ОПП доповнено новою графою 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)», яка заповнюється у разі реєстрації об’єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, таким номером є кадастровий номер – для земельної ділянки).

Слід зазаначити, що, крім того, Наказом №839 вносяться зміни до довідок, повідомлень, відомостей, що формуються та видаються контролюючими органами, та встановлюється що, такі документи можуть бути підписані не тільки керівником або заступником керівника, але і уповноваженою особою контролюючого органу.

В.о.начальника Галицької ОДПІ

ГУ ДФС у Львівській області                                                                                      Т.І.Левицький

 


Сторінка 1 з 219

Контакти:

Пустомитівська районна рада,
вул. М.Грушевського, 35, м. Пустомити,
Львівська обл., 81100.
тел. (03230) 4-12-56, 299-92-09,
факс: (03230) 4-27-57,

pustomyty.rada@gmail.com

pustomyty.rada

Районний часопис

PDF №52 від 23.12.2017р.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

Співпраця

РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА

11

УКРАЇНА

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Курс валют предоставлен сайтом kurs.com.ua

Погода в Пустомитах