www.pustomyty-rada.gov.ua

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
ДПІ у Пустомитівському районі

Галицька ОДПІ ГУ ДФС у ЛО інформує

Друк

Алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання за наслідками 2016 року

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що відповідно до п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Порядок застосування податкової знижки визначений статтею 166 ПКУ.

Нагадали, що з 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни, зокрема, до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.163 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Однак, з метою реалізації права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених на навчання за підсумками 2016 року, застосовуються норми ПКУ чинні у 2016 році.

Згідно з редакцією п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ, яка діяла до 01.01.2017, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн., в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року (у 2016 році це 1930 гривень: 1378 грн. х 1,4).

Підпунктом 166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.

Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (п.164.6 ст.164 ПКУ).

Враховуючи вищевикладене, алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного податкового 2016 року розраховується наступним чином:

► визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму ПСП за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);

► на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової знижки, яка не повинна перевищувати для студентів, які навчаються на заочній, вечірній, дистанційній формі навчання – 23160 грн. (1930 грн. х 12 міс.), для денної форми навчання – 19300 грн. (1930 грн. х 10 міс.);

► розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку:

- з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату за навчання, та ставки податку.

При цьому відповідно до п.179.8 ст.179 ПКУ сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника податку, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Терміни та порядок сплати фізичними особами податку на нерухомість

Під час тренінгу - навчання в Галицькій ОДПІ у ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухоме майно) регламентується статтею 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Податок на нерухоме майно фізичними особами сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п.«а» п.п.266.10.1 п.266.10 ст.266 ПКУ).

Фізичні особи – платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені ПКУ, через установи банків та поштові відділення.

У разі, якщо зазначені особи проживають у сільській (селищній) місцевості, вони можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (п.57.5 ст.57 ПКУ).

Форму квитанції про прийняття податків і зборів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №714 (зареєстровано у Міністерстві фінансів України 02.09.2015 за №1048/27493) зі змінами та доповненнями.

Звернули увагу, що відповідно до п.п.266.7.2 п.266.7 ст.266 ПКУ податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (за 2016 рік – до 01.07.2017).

Чи має право фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу витрат амортизаційні відрахування?

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування визначений статтею 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Відповідно до п.177.2 ст.177 ПКУ об’єктом оподаткування зазначених ФОП є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування визначено п.177.4 ст.177 ПКУ.

Згідно з п.п.177.4.6 п.177.4 ст.177 ПКУ ФОП на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.

При цьому амортизації підлягають:

- витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;

- витрати на самостійне виготовлення основних засобів.

Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на:

- проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів;

- ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

Не підлягають амортизації такі основні засоби подвійного призначення:

- земельні ділянки;

- об’єкти житлової нерухомості;

- легкові та вантажні автомобілі.

Зміни, внесені до форми та порядку складання звіту про контрольовані операції

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що 16.06.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №468 (далі – Наказ №468), яким затверджені Зміни до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт та Порядок).

У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення повідомила наступне.

Звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків протягом 2016 звітного року, заповнюється та подається за оновленою формою та у Порядку, затвердженими наказом №468. Водночас Звіти за 2016 рік, подані платниками до набрання чинності наказом №468, вважаються дійсними.

Головною відмінністю від попередньої форми Звіту є доповнення додатка «Відомості про контрольовані операції» до Звіту графою 25 «Сторона, що досліджується», в якій у разі застосування для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» методів ціни перепродажу, «витрати плюс» та чистого прибутку, має бути зазначена інформація про сторону, що досліджується відповідно до п.п.39.3.2 п.39.3 ст.39 ПКУ. У випадках, якщо платник податків обирає стороною, що досліджується, себе, у графі зазначається «1», якщо обрано особу – контрагента у контрольованих операціях, зазначається «0». Під час застосування методів порівняльної неконтрольованої ціни або розподілу прибутку графа 25 не заповнюється.

Назва графи 20 додатка «Відомості про контрольовані операції» до Звіту приведена у відповідність до вимог ПКУ: в ній зазначається загальна вартість операції за вирахуванням непрямих податків.

Також у новій редакції викладено додаток «Інформація про пов’язаних осіб» до Звіту, який відтепер має більш зручну для заповнення форму.

Щодо змін, внесених до Порядку, то у новій редакції викладено пункти 1 – 3 розділу І Порядку. Так, Звіт подається до 1 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі, якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому Звіті інформацію надано не у повному обсязі, або вона містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати:

• новий Звіт (звіт з позначкою «звітний новий») до граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період;

• уточнюючий Звіт (звіт з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання звіту за такий самий звітний період.

Новий та уточнюючий Звіти повинні містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного Звіту (звіту з позначкою «звітний»).

Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Враховуючи, що у 2017 році 30 вересня припадає на вихідний день, граничний строк подання Звіту щодо контрольованих операцій за 2016 рік є 02.10.2017.

Порядок доповнено роз’ясненнями щодо особливостей заповнення Звіту, у разі здійснення господарських операцій із придбання (продажу) товарів (робіт, послуг) з пов’язаними особами – нерезидентами із залученням непов’язаних осіб відповідно до п.п.39.2.1.5 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ.    У такому випадку в основній частині Звіту «Загальні відомості про контрольовані операції» у графі 2 має зазначатись повне найменування нерезидента – пов’язаної особи. Водночас у розділі «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» додатка до Звіту зазначається інформація відповідно до первинних документів щодо операції придбання та/або продажу товарів (робіт, послуг) із залученою у ланцюгу таких операцій непов’язаною особою.

Уточнено порядок заповнення окремих граф розділу «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту:

- у разі, якщо предметом контрольованої операції є фінансові послуги із надання/отримання кредиту, депозиту, позики, у графі 17 зазначається сума відсотків, нарахованих (сплачених) або отриманих під час відповідної контрольованої операції у валюті контракту;

- у графі 23 вказується цифрове значення показника рентабельності контрольованої операції (сукупності контрольованих операцій), зазначеного платником податку у графі 22, у відсотках, з точністю до другого знака після коми.

Також розділ V Порядку доповнено пунктом 7, який роз’яснює відображення показника рентабельності при групуванні контрольованих операцій, а саме: у разі, якщо показник рентабельності обчислюється для сукупності контрольованих операцій, здійснених платником протягом року, але правила групування згідно з цим розділом не дозволяють відобразити інформацію про таке групування одним рядком, відповідний показник рентабельності (графа 22) та його цифрове значення (графа 23) зазначаються у кожному з рядків, які відображають сукупність таких операцій.

Враховуючи зміни у ст.39 ПКУ щодо критеріїв визнання господарських операцій контрольованими, коди підстав віднесення господарських операцій до контрольованих згідно з додатком 1 до Порядку викладено у відповідності до вимог п.п.39.2.1.1 п.39.2.1. ст.39 ПКУ. Зокрема, додаток 1 доповнено новим кодом «040» для контрольованих операцій, передбачених п.п.«г» п.п.39.2.1.1 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ, – «господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи».

Затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).

СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за №753/30621 (далі – наказ), який набрав чинності 20.06.2017, з моменту оприлюднення в бюлетені «Офіційний вісник України» № 48.

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності.

Крім цього, Наказом №567 затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Також з цієї дати набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566 «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» (далі – Наказ №566), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620. Наказ №566 оприлюднено одночасно з вище згаданим наказом в бюлетені «Офіційний вісник України» №48.

Наказом №566 затверджено Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України (далі – Порядок), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або відмову в такій реєстрації, та визначено засади діяльності такої комісії, а також права та обов'язки її членів.

Комісією, зокрема розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Кодексу, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації.

З 1 липня 2017 року система моніторингу ризиків працює у звичайному режимі

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що запроваджена з квітня поточного року система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР), з 01.01.2017 працює у повноцінному режимі.

СМ КОР здійснюється Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку у вигляді Таблиці даних платника податків (далі – Таблиця). Форма Таблиці затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (далі – Наказ №567), та відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності.

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування (далі – ПН/РК) відповідає критеріям, затвердженим Наказом №567, реєстрація такої ПН/РК зупиняється.

У ДФС створений окремий структурний підрозділ – комісія ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія ДФС), який розглядатиме пакети документів, що надаватимуться суб’єктами декларування з так званими «відбитими» ПН/РК для прийняття остаточного рішення щодо приймання такої ПН/РК або доведення до суб’єкта господарювання причин її не прийняття.

Порядок роботи Комісії ДФС затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620).

Перелік підстав для прийняття Комісією ДФС рішення щодо реєстрації ПН/РК в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 (далі – Постанова №190).

Постановою №190 визначено, що підставами для прийняття Комісією ДФС рішення про відмову у реєстрації ПН/РК є:

- ненадання платником ПДВ письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ);

- ненадання платником податку копій документів відповідно до п.п.«в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН затверджено Наказом №567.

Новий механізм, який дозволяє автоматично аналізувати податкову накладну на наявність ризиків, запроваджено далі – ПКУ для підвищення ефективності боротьби з ухиленням від оподаткування.

СМ КОР дає можливість зупиняти випадки безпідставної реєстрації ПН/РК, у разі, коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє ПН/РК виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірного сформованого кредиту з ПДВ.

Прискорена амортизація основних засобів – вимоги законодавства

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що відповідно до пункту 43 підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку на прибуток під час розрахунку амортизації за прямолінійним методом щодо основних засобів четвертої групи можуть використовувати, починаючи з 1 січня 2017 року, мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює два роки, якщо витрати на придбання таких основних засобів понесені (нараховані) платником податків після 1 січня 2017 року та у разі, якщо для таких основних засобів одночасно виконуються вимоги:

- основні засоби не були введені в експлуатацію та не використовувалися на території України;

- основні засоби введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів починаючи з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року;

- основні засоби використовуються у власній господарській діяльності та не продаються або не надаються в оренду іншим особам (за виключенням платників податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна).

У разі недотримання зазначених вимог до закінчення періоду нарахування амортизації з використанням мінімально допустимого строку амортизації, визначеного у цьому пункті, починаючи з дати введення їх в експлуатацію, платник податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбувся факт невикористання основних засобів у власній господарській діяльності або їх продаж, зобов’язаний:

- збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму нарахованої амортизації основних засобів відповідно до цього пункту протягом податкових (звітних) періодів, у яких здійснювалося нарахування амортизації із застосуванням мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, визначених у цьому пункті;

- зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму розрахованої амортизації таких основних засобів відповідно до пункту 138.3 статті 138 цього ПКУ за відповідні податкові (звітні) періоди.

Під час застосування положень цього пункту норми пункту 138.3 статті 138 ПКУ не застосовуються в частині нарахування амортизації відповідно до встановлених мінімально допустимих строків амортизації основних засобів.

У разі проведення реорганізації чи виділу право на застосування мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, визначених у цьому пункті, переходить до правонаступника(ів) відповідно до частки капітальних інвестицій, отриманих таким правонаступником(ами) згідно з розподільчим балансом чи передавальним актом.

Підпунктом 138.3.3 п.138.3 ст.138 ПКУ визначено, що до основних засобів четвертої групи належать машини та обладнання.

Чи є базою нарахування єдиного внеску вартість послуг за користування платною автостоянкою для розміщення власного транспорту, відшкодована роботодавцем найманому працівникові

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що пунктом 1 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) визначено, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених у п.1 (крім абзацу сьомого) частини першої ст.4 Закону № 2464, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон №108) та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п.1 частини першої ст.7 Закону №2464).

Статтею 2 Закону №108 визначено структуру заробітної плати, до якої включаються: основна заробітна плата; додаткова заробітна плата; інші заохочувальні та компенсаційні виплати.

Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску здійснюється з урахуванням Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5 (далі – Інструкція №5).

Суми компенсацій, виплачені роботодавцем найманому працівнику за користування платною автостоянкою, не віднесені до переліку видів виплат, визначених Інструкцією №5.

Вартість послуг за користування автостоянкою для розміщення власного транспорту, відшкодована роботодавцем найманому працівнику, не є базою нарахування єдиного внеску.

Яка сума витрат на оплату праці найманих працівників включається до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування?

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що відповідно до п.п.177.4.2 п.177.4 ст.177 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП) від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування належать, зокрема, витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу ПКУ).

Згідно з розділом III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №111/26556), у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається нарахований дохід повністю, без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та єдиного внеску (далі – єдиний внесок), які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи. У графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку у відповідності із нарахованим доходом, а саме – без вирахування із суми нарахованого доходу сум ПДФО та єдиного внеску, які справляються за рахунок доходу найманої особи.

Таким чином, до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування включається сума витрат на оплату праці найманих працівників без вирахування ПДФО та єдиного внеску.

Коли податкові накладні не блокуватимуться?

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що наказом Мінфіну від 13.06.2017 року №567 затверджені Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, та вичерпний Перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Звернули увагу, що разом з критеріями оцінки ступеня ризиків для зупинення реєстрації податкових накладних, Наказ №567 містить перелік ознак, відповідність яким надасть можливість уникнути Моніторингу та блокування реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Зокрема, Наказ №567 містить чотири показники, які дозволять не потрапити під дію Моніторингу:

  • якщо податкова накладна не видається покупцю та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
  • у разі, коли обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних, зареєстрованих у ЄРПН у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, становить менш ніж 500 тис. грн., та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, що обіймає аналогічну посаду не більше ніж у 3-х діючих платників податків;
  • якщо загальна сума сплачених у 2016 році сум єдиного внеску та податків і зборів (окрім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в ЄРПН, становить більш ніж 5 млн. грн. (ознака використовується з 01.04.2017р. до 01.01.2018 р.);
  • одночасно значення показників D та P має таку величину: D>0,05, Р<Рм х 1,3 (формула розрахунку цих показників викладена в підпункті 4 пункту5 Критеріїв). Тобто, «податкове навантаження» (D) має бути не менше 5% (без врахування ввізного ПДВ), а загальна сума ПДВ у складених за місяць податкових накладних (P) не повинна перевищувати більш ніж на 30 % максимальну місячну суму ПДВ за останні 12 місяців (Рм).

Додамо, що сам факт надання інформації про види діяльності і товари що придбаваються / постачаються (додаток до Критеріїв - Таблиця даних платника податку), не захистить від блокування податкової накладної.

У разі, якщо за результатами перевірки ДФС установлено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній із наведених ознак - така податкова накладна/розрахунок коригування не підлягає Моніторингу.

Як визначити об’єкт та базу оподаткування транспортним податком

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що в Україні кожен власник легкового автомобіля, з року випуску якого минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість якого становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, щорічно повинен платити транспортний податок у розмірі 25 000 гривень за кожен автомобіль.

Така середньоринкова вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля.

У разі продажу транспортного засобу протягом року, податок розраховується попередньому власнику з 1 січня поточного року до початку місяця, коли він втратив право власності, а новому власнику – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Податкові повідомлення-рішення про сплату податку надсилаються громадянам контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня звітного року. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення їм контролюючим органом податкових повідомлень-рішень за місцем реєстрації транспортних засобів.

Фізичні особи - платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку розміру ставки податку та нарахованої суми.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Про зміни, внесені до декларації акцизного податку та терміни звітування за новою формою

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що 06.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.05.2017 за №630/30498 (далі – Наказ №451).

Наказом №451 внесено зміни до форми декларації акцизного податку (далі – Декларація) і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550) зі змінами.

Враховуючи норми п.46.6 ст.46 Кодексу, особи, визначені ст.212 Кодексу платниками акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку з урахуванням змін, внесених Наказом №451, не пізніше 20 серпня 2017 року за липень 2017 року.

Згідно з п.120.1 ст.120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу у розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Податкова накладна заблокована? Перелік документів необхідних для врахування таблиці даних платника податків

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних починаючи з 01.07.2017, реєстрація таких накладних може бути зупинена.

Платники податків у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, крім вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування затвердженого наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року, має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301 (ftp://ftp.sta.gov.ua/reestr_form_zvitnyh_dokym…/j1312301.arj).

Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Водночас для зручності платників податків та з метою оперативного та всебічного розгляду поданих таблиць податківці просять одночасно надсилати до контролюючого органу скановані копії документів, які підтверджують наявність власних/орендованих приміщень, власних/орендованих виробничих потужностей, власних/орендованих земельних ділянок, наявність найманого персоналу власного/за сумісництвом, інформацію щодо доходу від проведення діяльності за попередній період, залишку готової продукції та залишку сировини на останню звітну дату.

Скановані копії документів можна надіслати через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

Скільки потрібно ліцензій, якщо підприємство має кілька місць торгівлі в різних районах?

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що якщо уважно вчитатися в положення ч. 14 — 16 ст. 15 Закону № 481, стає зрозуміло, що ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) видаються окремо на кожне місце торгівлі. При цьому для «тютюнової» ліцензії встановлено фіксовану вартість для кожного місця торгівлі, а вартість «алкогольної» ліцензії на кожне місце торгівлі пропорційна кількості обладнаних там РРО (КОРО). Згідно з термінологією ст. 1 Закону № 481 місцем торгівлі є місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива — без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, — торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане РРО (незалежно від їх кількості) або де є КОРО (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів. Інформацію про місце торгівлі зазначають на лицьовому боці ліцензії (п. 25Порядку № 493). Тому підприємство, що має місця торгівлі в різних районах, повинне отримати окрему ліцензію на кожну торговельну точку. А ось «заощадити» та використовувати одну ліцензію для торгівлі в кількох місцях не вийде. Це загрожує застосуванням до підприємства штрафних санкцій за «безліцензійну» торгівлю.

Хто має сплачувати транспортний податок?

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі.

Об’єктом оподаткування для сплати транспортного податку є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2017 році – 1200000 грн.).

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.

Отриману у 2016 році спадщину необхідно задекларувати

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що громадяни, які у 2016 році отримали спадщину не від родичів першого ступеня спорідненості та не сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, повинні подати декларацію та сплатити податок.

При оподаткуванні успадкованого майна передбачено три види ставок для податку на доходи фізичних осіб – нульова, 5 % та 18 %.

Спадщина, отримана членами родини першого ступеня споріднення незалежно від того, що саме було успадковано, оподатковується за нульовою ставкою. Інші громадяни України мають сплатити 5-відсотковий податок за будь-яке майно, успадковане (або подароване) від резидентів України.

Якщо у минулому році резидент України отримав спадщину від нерезидента, він сплачує ставку податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 %.

Така сама ставка застосовується і у тому випадку, коли нерезидент отримав спадщину на території України.

Окрім податку на доходи фізичних осіб, також сплачується військовий збір, сума якого складає 1,5 % від вартості успадкованого (подарованого) майна. Виняток складають ті особи, які отримали доходи у вигляді коштів, майна, майнових або немайнових прав, які оподатковуються за нульовою ставкою.

При сплаті податку враховується наступне.

Якщо спадкоємцем є нерезидент України, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір мають бути сплачені до нотаріального оформлення об’єктів спадкування. Подавати декларацію необхідності немає. При цьому, у випадку несплати зазначених платежів нотаріус не видає свідоцтво про право успадкування.

У випадку переходу до спадкоємця права на отримання страхових виплат страхова компанія є податковим агентом, а тому громадянам, які успадкували такі виплати, подавати декларацію не потрібно.

Якщо спадкоємець-резидент самостійно, до нотаріального оформлення об’єктів успадкування, сплатив податок (збір), йому також не потрібно подавати декларацію. Крім того, не повинні подавати декларацію спадкоємці при отриманні спадщини від спадкодавців, які є членами родини першого ступеня споріднення.

Сплатити податкові зобов’язання за результатами 2016 року необхідно до 1 серпня цього року.

Щодо запровадження системи автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН (СМ КОР)

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що пунктом 74.2 статті 74 Кодексу з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).

СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621 (далі – наказ).

СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності (Таблиця даних платника податку), якщо комісією ДФС прийнято рішення про врахування такої інформації.

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв наказу, – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

Згідно з пунктом 57 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ період з 01.04.2017 до 01.07.2017 є перехідним, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 цього ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр).

У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а у перехідний період (з 01.04.2017 по 01.07.2017), у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платник має право надати Таблицю даних платника податків.

До уваги громадян - платників земельного податку!

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами фіскальної служби, які надсилають або вручають платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Податкового кодексу України.

Разом з цим на підставі статті 281 Податкового кодексу від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 року №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані Законом України від 28.02.1991 року №796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначених осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.

Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати органам фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового звітного періоду, у якому подано таку заяву.

Сплата податку на доходи фізичних осіб за результатами річного декларування

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що громадяни, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік та задекларували доходи, з яких податок не утримувався, зобов’язані до 1 серпня 2017 року сплатити суми податку на доходи фізичних осіб, зазначені в деклараціях.

До таких доходів, зокрема відносяться:

- доходи від надання в оренду рухомого та нерухомого майна;

- інвестиційний прибуток;

- дохід у вигляді отриманої спадщини, дарунків;

- іноземний дохід.

Актуально для платників акцизного податку

Під час тренінгу - навчання в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області присутнім платникам податків розповіли, що 06.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального», зареєстрований у Міністерстві юстиції 16.05.2017 за №627/30495 (далі – Наказ №452).

Зазначений Наказ розроблено з метою реалізації змін, внесених Законом України від 21.12.2016 року №1797-ХIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до статей 231 та 232 Податкового кодексу України.

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Повідомлення та нагадування» проінформувала, що з метою створення комфортних умов для платників акцизного податку найближчим часом оновлені форми акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального будуть розміщені на веб-порталі ДФС.

На час доопрацювання програмного забезпечення для формування і подання акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального зазначені документи прийматимуться до реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних та Системі електронного адміністрування реалізації пального за старою формою.

В.о.начальника Галицької ОДПІ

ГУ ДФС у Львівській області                                                                            А.С.Кобільник

 


Сторінка 1 з 202

Контакти:

Пустомитівська районна рада,
вул. М.Грушевського, 35, м. Пустомити,
Львівська обл., 81100.
тел. (03230) 4-12-56, 299-92-09,
факс: (03230) 4-27-57,

pustomyty.rada@gmail.com

pustomyty.rada

Районний часопис

PDF №29 від 22.07.2017р.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

Співпраця

РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА

11

УКРАЇНА

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Курс валют предоставлен сайтом kurs.com.ua

Погода в Пустомитах